Een 3-jarige kleuter steelt de show in Virgil Ablohs eerste campagne voor Louis Vuitton

In de nieuwe campagne, geschoten door Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin, staat "boyhood" centraal.

virgil-abloh-eerste-campagne-louis-vuitton
Louis Vuitton

Sinds de komst van Virgil Abloh als de nieuwe hoofdontwerper van de mannencollectie bij Louis Vuitton, zien we de ene na de andere spraakmakende vernieuwing binnen het Franse modehuis. Zo laat de ontwerper streetwear en luxemode steeds meer in elkaar overvloeien, net zoals in zijn eigen modelabel Off-White, dat inmiddels het populairste luxemerk ter wereld is. Ook was zijn vernieuwende invloed goed te merken tijdens de laatste Louis Vuitton Herfst/Winter 2019 show, waarin Abloh een ode bracht aan poplegende Michael Jackson. Nu heeft de vooruitstrevende ontwerper zijn eerste campagne voor Louis Vuitton gelanceerd, met in de hoofdrol fashionable kinderen, zoals een 3-jarige kleuter.

Advertentie - Lees hieronder verder

"Boyhood"

In de nieuwe campagnebeelden van de mannencollectie, die geschoten zijn door Nederlands fotografenkoppel Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin, zien we onder andere drie jonge modellen: de 3-jarige Alieyth, de 7-jarige Leo James Davis en de 16-jarige Luke Prael. Abloh heeft gekozen voor drie jongens in drie verschillende leeftijden om zo de meerdere niveau's in "boyhood" te laten zien, het verloop in de jeugd van jongens. Andere gezichten in de campagne zijn modellen Syd Tha Kyd, Steve Lacy, Octavian en Blondey McCoy.

image
Louis Vuitton

Abloh maakt graag campagnes die menselijk en universeel zijn, zo laat hij weten in een interview met WWD. 'Ik ben niet tevreden met alleen het ontwerpen van kleding. Ik wil eerder de reden vooropstellen waarom mijn ontwerpen bestaan,' legde Abloh uit. 'Vandaag de dag is de context wat het ontwerp betekenis geeft. (...) Wat maakt een man tot een man? De verschillende fases in iemands leven, van de kindertijd tot de tienerjaren, van adolescent tot volwassene,' aldus Abloh. De ontwerper besloot daarom de focus binnen zijn campagne op opgroeiende jongens te leggen, in plaats van op mannen. En dat leverde een aantal bijzondere beelden op. We kijken nu al uit naar Ablohs volgende creatieve stap binnen het Franse modehuis.

image
Louis Vuitton
Advertentie - Lees hieronder verder
image
Louis Vuitton
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws