Condé Nast International lanceert Vogue Business voor professionals in de mode-industrie

Condé Nast International zal zich met dit nieuwe businessmodel focussen op professionals in de mode-en beautyindustrie.

image
ANTOINE HARINTHE voor Vogue Nederland, oktober 2018

Condé Nast International, het bedrijf dat titels als onder andere Vogue, GQ en Wired publiceert, kondigde zonet de lancering van een nieuwe onderneming aan. Vogue Business, zo gaat het platform heten, zal zich in Londen vestigen en door Lauren Indvik geleid worden. Indvik is een gevestigde waarde in het modelandschap, zo werkte de doorgewinterde mode- en bedrijfsjournalist al eerder als Head of News & Features bij Vogue International en is ze de voormalige hoofdredacteur van Fashionista.

Advertentie - Lees hieronder verder

Aparte onderneming

Al deelt het dezelfde naam als het wereldbekende magazine, Vogue Business zal een volledig andere entiteit hebben en een apart redactioneel team vormen. De nieuwe digitale B2B-titel zal zich op professionals in de mode-, beauty- en luxe-industrie richten. Vergelijk het met platforms als Women's Wear Daily en Business of Fashion. Vogue Business zal twee keer per week een nieuwsbrief met alle ins en outs over de industrie uitsturen, er worden social media profielen aangemaakt en de website zal archiefmateriaal toegankelijk maken voor professionals. Condé Nast International meldt dat de nieuwe titel zich zal focussen op "trends en technologieën die invloed hebben op de mode-industrie." Het platform zal data verzamelen van 29 verschillende markten ter wereld; van het Midden-Oosten tot de Verenigde Staten.

Ongeëvenaarde kennis

'Geen enkele andere onderneming ter wereld heeft meer mode-journalisten in dienst dan wij,' zegt Wolfgang Blau, voorzitter van Condé Nast International in het officiële persbericht. 'Ons wereldwijde netwerk van meer dan 800 journalisten, digital editors en onderzoekers wordt ondergedompeld in de relevante modetrends op alle continenten, waardoor het team van Vogue Business toegang heeft tot een ongeëvenaarde kennis; van lokale designtrends tot veranderingen in productie, training, technologie en distributie.'

image
Condé Nast International

Lauren Indvik, Editor van Vogue Business: 'Onze journalistieke aanpak is gecreëerd met het oog op maximale impact en toegankelijkheid. Hierdoor wordt het gemakkelijk voor bedrijfsleiders om belangrijke ideeën in een oogopslag te begrijpen en hen in staat te stellen beslissingen te nemen die hun bedrijven laten groeien en carrières van hun werknemers op een duurzame manier te ondersteunen.'

Advertentie - Lees hieronder verder

Voor meer informatie over het nieuwe Vogue-platform: Voguebusiness.com

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws