Louis Vuittons Nicolas Ghesquière krijgt eigen merk bij LVMH

LVMH geeft toestemming om de oprichting en lancering van Nicolas Ghesquière’s eigen merk te financieren

image
InDigital Images

Louis Vuittons creative director Nicolas Ghesquière krijgt een eigen merk bij LVMH (luxe conglomeraat Louis Vuitton Moët Hennessy). De drijvende kracht achter dit idee is Delphine Arnault, uitvoerend vice president bij LVMH en groot fan van Ghesquière, meldt een bron tegen Fashion United.

Wens om voor zichzelf te beginnen

Ghesquière steekt de wens om voor zichzelf te beginnen niet onder stoelen of banken. Zo vermeldde hij in Oktober al in een frans televisieprogramma dat hij onder zijn vernieuwde Louis Vuitton-contract het recht heeft om zijn eigen onderneming te starten. Een groot gedeelte van het succes van Louis Vuitton, met een totale omzetgroei van 10%, is toe te schrijven aan de Franse ontwerper. LVMH bestuursvoorzitter Bernard Arnault merkte op dat 'de wenselijkheid van onze merken, de creativiteit en kwaliteit van onze producten' het verschil maakten. Bronnen zouden nu dus bevestigd hebben dat Ghesquière's eigen modehuis er ook daadwerkelijk komt.

Grote plannen voor 2019

LVMH lijkt grote plannen te hebben voor 2019. Om er maar eentje te noemen: de 30-jarige ster Rihanna zou bezig zijn met het creëren van haar eigen modehuis in samenwerking met Franse luxe-conglomeraat LVMH.


Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws