Dit is Rihanna’s plan voor haar eigen luxe modehuis

Meer details zijn bekend over het nieuwe modeproject van de 31-jarige zangeres.

rihanna-diner
Getty Images

Met haar vele samenwerkingen is Rihanna getransformeerd van mode-icoon tot ware mode-ondernemer. Eerder dit jaar deden verschillende geruchten de ronde dat niemand minder dan Rihanna een eigen mode-label zal oprichten in samenwerking met het grote Franse luxe-conglomeraat LVMH. Nu wordt dit gerucht door beide partijen bevestigt, en zijn er nieuwe details vrij gegeven over het nieuwe modehuis van de 31-jarige zangeres.

Van start

Business of Fashion laat weten dat de plannen voor Rihanna's eigen modehuis concreet zijn en binnenkort van start zullen gaan. Het bedrijf zal naar verluidt de naam Project Loud France krijgen, afgeleid van Rihanna's vijfde album genaamd Loud. Bekend is geworden dat zowel Rihanna als LVMH grote investeerders zullen zijn, zo investeert de zangeres een bedrag van bijna 30 miljoen euro in haar nieuwe bedrijf. LVMH blijft de grootste aandeelhouder, en investeerde net iets meer dan 30 miljoen in het nieuwe modehuis. Dit is het tweede bedrijf dat Rihanna onder LVMH opzet, zo is Fenty Beauty ook een onderdeel van het grote luxe-conglomeraat.

Concept

Rihanna zal de creatieve visie van het nieuwe huis leiden, waar de voorzitter van Project Loud Jean-Baptiste Voisin zal zijn, tevens CSO van LVMH. Rihanna laat verder weten een duidelijke visie te hebben voor haar nieuwe modehuis. Het doel van de ondermening is gericht op zowel mannen, kinderen als vrouwenkleding waarbij ook accessoires als schoenen, brillen, tassen een onderdeel zullen zijn. De lijn van Rihanna bevat daarnaast ook lifestyle items zoals high-tech producten, kantoorbenodigdheden, woonaccessoires en tuinproducten, zodat je een waar RiRi-approved leven kunt leiden. Wellicht zal Rihanna's boodschap van diversiteit en inclusiviteit ook in deze onderneming een rol spelen. Fenty Beauty debuteerde met veertig verschillende tinten foundation, dat een beslissende factor bleek voor het grote succes van het merk. In hoeverre en op welke manier deze visie zich zal vertalen naar mode valt nog te bezien. Meer informatie over dit spannende project van Rihanna zal de komende tijd volgen.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws