Victoria's Secret zal er in de toekomst heel anders uitzien

Het lingeriemerk komt met een nieuwe strategie om dalende winsten tegen te gaan.

image
Getty Images

Vorig jaar ontving Victoria’s Secret wederom een lading aan kritiek over de diversiteit van modellen en het gebrek aan vrouwen empowerment in een tijdperk waar diversiteit en individualiteit wordt gevierd. Hierdoor waren de verkoopcijfers teleurstellend en bleven winsten dalen. Nu blijkt dat het lingeriebedrijf een nieuwe strategie heeft bedacht om het merk rendabel te houden, zo meldt Women's Wear Daily.

Verder dalende omzet

Het moederbedrijf van Victoria’s Secret, L Brands, publiceerde onlangs de omzetten van het lingeriebedrijf. De resultaten waren opnieuw schrikbarend, met een nog verdere daling in omzetten dan eerder jaren. Het nettoresultaat was 520 miljoen euro, een daling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar waar meer dan 600 miljoen omzet werd gemaakt. De resultaten liggen ver onder de verwachtingen van analisten. Ondertussen daalde de verkoop van de Victoria's Secret winkels met 7 procent in de periode van drie maanden. De internetverkoop van het lingeriemerk deed het ook niet veel beter en had een daling in omzet van 3 procent.

Nieuwe strategie

Om nieuw leven te blazen in Victoria's Secret maakt het lingeriebedrijf nieuwe keuzes. Deze bevatten een reeks aan nieuwe strategieën die de afgelopen maanden door Victoria's Secret in gang zijn gezet. Zo werd John Mehas, voorheen CEO van Tory Burch, tot nieuwe CEO benoemd, en werd er afgelopen oktober een nieuwe leiding gezet op de VS-lijn Pink, waar Amy Hauk het roer overname van Denise Landman. Daarnaast heeft Victoria's Secret contracten opgezegd met bepaalde winkels, waar hun producten dus niet langer te vinden zullen zijn, en zal het meer dan vijftig eigen winkels sluiten het komende jaar. In een statement tegenover Bloomberg verklaart het lingeriemerk haar keuzes: 'Gezien de achteruitgang van de prestaties bij Victoria's Secret, hebben we onze kapitaalinvestering in winkels aanzienlijk teruggeschroefd ten opzichte van voorheen', aldus het bedrijf in een schriftelijke commentaar na het melden van teleurstellende resultaten. De directe consequenties voor het merk zullen later dit jaar zichtbaar worden.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws