Zara lanceert denim customisation pop-up in Amsterdam

In Zara winkels in Amsterdam, Barcelona en Milaan zullen in pop-up hoeken denim items gepersonaliseerd kunnen worden.

Zara store entrance in Eaton Center. The company is a
Roberto Machado NoaGetty Images

Zara lanceert deze maand een borduurservice in Europa waarmee klanten verschillende woorden of namen op denim items kan laten borduren. Hiermee haakt de Spaanse modeketen in op de “customisation” trend die consumenten in staat stelt hun aankopen te personaliseren. In de Zara winkel in Amsterdam zal een pop-up klanten in staat stellen hun denim items van een persoonlijke boodschap te voorzien.

Customisation trend

Sneaker- en jeansmerken als Adidas, Nike en Levi’s bieden een dergelijke service al jaren aan, zodat klanten hun eigen ontwerpen of aanpassingen aan kledingstukken en schoenen toevoegen. BusinessOfFashion.com meldt ondanks de grote trend de merken financieel niet bijster veel oplevert.

Pop-up in Amsterdam

Dat merken er toch brood in zien de personaliseringsservice in Amsterdam aan te bieden blijkt: ook Prada liet deze week weten eind maart een dergelijke service aan te bieden in hun winkel in de P.C. Hooftstraat waarbij klanten hun Prada-schoenen naar hartenlust eigen kunnen maken. De Zara pop-up in de winkel in Amsterdam (als ook in de flagship store in Barcelona en Milaan) biedt vanaf 27 maart de mogelijkheid om woorden op dertien verschillende denimontwerpen te laten borduren, van jeansshorts voor €19.95 tot een denim jas van €39.95. Ook kun je online gepersonaliseerde items bestellen om thuis te laten bezorgen of op te halen in de winkel.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws