Choupette, de kat van Karl Lagerfeld, lanceert kledinglijn

De opbrengst van de #RIPDaddy collectie gaat naar het goede doel.

Het is inmiddels een maand geleden dat iconisch modeontwerper Karl Lagerfeld (85) overleed in zijn huis in Parijs. Het nieuws kwam niet alleen hard aan in de modewereld (zoals bij de show van Chanel afgelopen Paris Fashion Week, waar modellen in huilen uitbarstten), maar natuurlijk ook bij Lagerfelds nabestaanden, waaronder zijn geliefde kat Choupette. De pluizige feline zit misschien wel zonder baasje, maar dat betekent niet dat ze ook stilzit. Zo heeft Lagerfelds huisdier een heuse kledinglijn gelanceerd met de naam #RIPDaddy, ter ere van de overleden ontwerper.

#RIPDaddy

De exclusieve collectie werd aangekondigd op het Instagram-account van de kat (met meer dan 300.000 volgers). De kledinglijn gaat #RIPDaddy heten en bestaat onder andere uit hoodies, T-shirts, bekers en telefoonhoesjes. De opbrengst van de collectie zal gaan naar een asiel in Californië, zo staat er in de post van Choupette. Alle items laten illustraties zien van een rouwende Choupette, en zijn een eerbetoon aan de bijzondere relatie die Lagerfeld had met zijn geliefde huisdier. 'Deze lijn is belangrijk, omdat er op deze manier iets terug gedaan kan worden voor dieren die wellicht minder fortuinlijk zijn dan Choupette,' laat Ashley Tschudin, de persoon achter het social media account van het beestje, weten aan People. 'Zo hopen we geld in te zamelen voor een non-profit organisatie die al 40 jaar lang niets anders doet dan dieren helpen.'

De collectie #RIPDaddy is vanaf vandaag beschikbaar via de website van Choupette.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws