Beyoncé en Adidas lanceren nieuw label

De 37-jarige zangeres lanceert binnenkort een kleding- en schoenenlijn met het merk.

image
Getty Images

Na het nieuws over de komst van een Beyoncé Netflix-serie is er meer goed nieuws over de zangers. Adidas en Beyoncé hebben deze week aangekondigd dat ze de handen ineenslaan voor het lanceren van een gloednieuw label. Het nieuwe merk zal zich focussen op sport- en athleisure collecties, waarin Beyoncé de rol van creative director op zich zal nemen.

'Samenwerking van mijn leven'

Volgens een persverklaring zal de samenwerking zich focussen op het empoweren van vrouwen middels de nieuwe collectie. Beyoncé stelt erg enthousiast te zijn over haar rol als ontwerper binnen het nieuwe label met het sportmerk: 'Dit is de samenwerking van mijn leven. Adidas is enorm succesvol door het verleggen van creatieve grenzen. We delen een filosofie die creativiteit, groei en sociale verantwoordelijkheid op de eerste plaats zet binnen een bedrijf.' Adidas stelt veel vertrouwen te hebben in hun samenwerking met de zangeres: 'Beyoncé is een iconische creatieve maker, maar ook een beproefde bedrijfsleider, en samen hebben we het vermogen om verandering en inspiratie te weeg te brengen', vertelt Adidas bestuurslid Eric Liedtke.

Ivy Park

De naam van het gloednieuwe merk is nog niet bekend, maar wel is duidelijk dat het zowel een kleding- als een schoenencollectie zal omvatten variërend van lifestyle tot sport-items, zo meldt Business of Fashion. Naast de nieuwe lijn zal de 37-jarige zangeres ook haar eigen merk Ivy Park opnieuw lanceren met Adidas, nadat ze het eerder aan het Britse modeketen Topshop verkocht. 'Ook kijk ik er naar uit om Ivy Park opnieuw op wereldwijd niveau te lanceren met Adidas', laat de zangeres weten. Onlangs werd bekend dat Beyoncé haar merk terug uitkocht na berichten van seksueel overschrijdend gedrag van Topshops retail topman Philip Green.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws