Victoria's Secrets marktontwikkeling aangeduid als 'negatief'

Het Amerikaanse lingeriemerk heeft sombere vooruitzichten na een forse daling op de beurs.

image
Getty Images

Het gaat al een tijd niet goed met Victoria's Secret. Het Amerikaanse lingerielabel kwam de afgelopen jaren steeds meer onder vuur te liggen door een gebrek aan diversiteit op alle vlakken en shows worden steeds slechter bekeken. Afnemende omzetten en dalende interesse in het lingerie merk hebben geresulteerd in de sombere vooruitzichten waardoor het merk steeds verder in de moeilijkheden komt.

Negatief

Eerder dit jaar werd bekend dat het merk haar gehele strategie zou aanpassen om zo goed mogelijk te kunnen blijven presteren. Toch blijken deze veranderingen niet effectief genoeg. Gister verlaagde investeringsbedrijf en ratingbureau Moody Investors Services de plaats op de markt van Victoria's Secrets moederbedrijf L Brands van 'stabiel' naar 'negatief'. Dit is het resultaat van gedwongen aanpassingen in het merk, vertelt Moody's vice-president Christina Boni in een interview met Women's Wear Daily: 'L Brands negatieve vooruitzichten weerspiegelen de verslechterde operationele marges en de negatieve vergelijkbare omzet van Victoria's Secret in de afgelopen tien kwartalen. Aanhoudende zwakte binnen het bedrijf heeft de bedrijfsresultaten onder druk gezet met verhoogde promotionele activiteiten, om geen overvloedige voorraad te hebben en ruimte te maken voor nieuwe producten.'

Dalende aandelen

Verkoopcijfers van het lingerielabel zijn al langere tijd teleurstellend. Het merk lanceerde eerder opnieuw de verkoop van badkleding en benoemde een nieuwe CEO ter ondersteuning van het uitdragen van de nieuwe visie. Dit alles geeft niet de gewenste effecten. Aandelen van het moederbedrijf L Brands liggen elk jaar lager dan 25 procent, wat meer dan 70 procent daling is sinds de piek van het bedrijf in december 2015.

Advertentie - Lees hieronder verder