Op deze manier wil Naomi Campbell de Afrikaanse mode-industrie boosten

Tijdens de CNI Luxury Conference in Kaapstad vertelde het Britse model over hoe ze de Afrikaanse mode-industrie wil verbeteren.

Aan de vooravond van haar lezing op de vijfde Condé Nast International Luxury Conference (CNILux) in Kaapstad, vertelt Naomi Campbell aan Vogue's Suzy Menkes in een videointerview over haar rol voor de internationale en regionale luxe-industrie in Afrika. CNILux is een wereldwijd event voor leiders en creatieven binnen de luxe-industrie. Daar deelt Campbell, ook Nelson Mandela's "ere kleindochter" genoemd, haar gevoelens over het deel uitmaken van de beweging om diversiteit en inclusie in de Afrikaanse mode-industrie te verbeteren.

Positieve impuls

Terwijl Naomi iedereen inpakt met haar prachtige lange Alexander McQueen-jurk, zijn haar woorden over 'de perceptie over de manier waarop mensen over Afrika denken te veranderen', veel belangrijker. Tijdens het interview in het Zeitz Museum met Suzy en Naomi wordt al snel duidelijk hoe een recente controverse over verouderde en ongepaste culturele referenties leidde tot een corporate soul search, resulterend in een positieve impuls voor Afrika en daarbuiten.

In gesprek met Gucci

Als lid van Gucci's Changemaker Council ging ze ook in gesprek met Gucci's CEO Marco Bizzari over dat 'vrouwen de vaardigheden leren die ze zouden moeten hebben', en hoe haar nieuwe rol gaat over 'het verhaal veranderen'. Geen interview tussen beide bekende gezichten van de modewereld maar een gesprek over gelijkheid. Zo zegt Bizzarri: ;Diversiteit is de waarde waarop we de creativiteit van Gucci hebben gebouwd ... ik wil bruggen bouwen.' Uit dat gesprek, waar ook Suzy Menkes aanwezig was, kondigde Gucci aan dat ze als eerste luxemerk dat beurs- en beurzenfondsen voorziet voor academies, hogescholen en universiteiten in Kaapstad, Nairobi, Lagos en Accra. Een statement dat op een verdient applaus van de aanwezigen kon rekenen.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws