Victoria's Secret stopt met televisie-uitzending show

Het Amerikaanse lingeriemerk besluit een nieuwe weg in te gaan en stopt voorgoed met het uitzenden van de iconische show op tv.

image
Getty Images

Victoria's Secret kampt de afgelopen tijd met verschillende financiële problemen na controverses en forse kritiek over het format van de jaarlijkse Victoria's Secret show. Het lingeriehuis nam daardoor de beslissing het merk volledig op de schop te nemen. Nu maakt het merk bekend het jaarlijkse lingeriespektakel niet langer uit te zenden op televisie, zo meldt Women's Wear Daily.

Nieuwe weg in het digitale tijdperk

Les Wexner, CEO van het moederbedrijf van het merk L Brands, liet in een bericht naar zijn personeel weten dat de lingerieshow via een televisie uitzending achterhaald is en niet meer past binnen het huidige digitale tijdperk. 'Mode gaat over verandering. We moeten evolueren en veranderen om te groeien. We geloven niet langer dat netwerktelevisie de juiste plek is om de show te tonen. Vanaf nu gaan we ons concentreren op het ontwikkelen van een dynamische inhoud en een nieuw soort evenement die de grenzen van mode zullen verleggen in het wereldwijde digitale tijdperk.'

Dalende kijkcijfers

De modeshow begon in 1995 en hielp Victoria's Secret jarenlang aan de top van de lingerie-industrie te blijven. De Angels werden een iconisch boegbeeld voor zowel het merk als de show. De laatste show vond plaats in New York en werd historisch slecht bekeken met maar liefst 1,5 miljoen minder kijkers dan het voorgaande jaar. Wat de precieze plannen van het bedrijf zijn voor de toekomst van de iconische show is nog onduidelijk.

Advertentie - Lees hieronder verder