Miley Cyrus lanceert collectie-item voor The Marc Jacobs over vrouwenrechten

De 26-jarige zangeres en de ontwerper geven hiermee een duidelijk politiek signaal af.

image
Getty Images

Afgelopen week lanceerde Marc Jacobs een nieuw label genaamd The Marc Jacobs, een betaalbaarder alternatief op zijn gelijknamige merk. Nu maakt de Amerikaanse ontwerper zijn eerste samenwerking binnen de tweede lijn bekend. Samen met Miley Cyrus ontwierp Jacobs een speciaal nieuw item voor zijn collectie, volledig toegewijd aan vrouwenrechten.

Roze hoodie met boodschap

De afgelopen tijd vinden er verschillende debatten plaats rondom vrouwenrechten, specifiek gefocust op het reproductieve recht van de vrouw. In maar liefst negen staten in de Verenigde Staten werd abortus verboden bij de wet en werden abortusklinieken gesloten. In reactie op alle commotie rondom dit thema besloot Marc Jacobs de handen ineen te slaan met de 26-jarige zangeres om positie in te nemen in het debat. Een baby-roze hoodie waar een topless Cyrus die grapefruit in haar hand houdt is afgebeeld, met daarbij de tekst 'speel niet met mijn vrijheid', is daarvan het resultaat geworden.

Goeddoel

De boodschap achter het project kan niet duidelijker zijn; vrouwenlichamen zijn van henzelf en keuzes wat vrouwen ermee doen ook, abortus inbegrepen. Het item wordt gelanceerd in samenwerking met Miley Cyrus' Happy Hippie Foundation en alle opbrengsten gaan naar het goede doel Planned Parenthood, dat onder meer pleit voor de bescherming van de abortuswetgeving. Het roze sweatshirt met beperkte oplage is vanaf nu verkrijgbaar als pre-order via de webshop van The Marc Jacobs.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws