Net-a-Porter lanceert duurzaamheidsplatform Net Sustain

Net Sustain maakt online shoppen naar duurzame merken nog makkelijker.

image
Net a Porter

Luxe online moderetailer Net-a-Porter lanceert een gloednieuw platform, volledig toegewijd aan duurzaamheid. Net Sustain toont duurzame modemerken binnen een nieuwe shop omgeving, waar merken die zich serieus committeren aan duurzaamheid een podium krijgen en ethisch verantwoord luxe winkelen in een keer gemakkelijker wordt.

Duurzaamheidscriteria

Het platform omvat nu 26 merken en meer dan vijfhonderd producten die elk moeten voldoen aan minimaal vijf van de opgestelde duurzaamheidscriteria. Deze omvatten het gebruik van duurzame materialen, een duurzaam productieproces, het verminderen van verspilling, lokale productie, merken die vakmanschap stimuleren en iets terug geven aan de maatschappij. Het doel van het nieuwe platform is duurzaam shoppen makkelijker en toegankelijker te maken voor het grote publiek.

Duurzame merken

Deelnemende merken variëren van voorloper Stella McCartney en cultlabels als Mother of Pearl en Maggie Marilyn tot Ninety Percent, Frish en Veja. Items variëren van kleding, schoenen en tassen tot lingerie, sieraden en sportkleding. In de loop van de tijd worden meer ontwerpers en producten toegevoegd aan het platform, waar volgend jaar ook duurzame beauty merken een onderdeel zullen vormen. 'Ons doel is om een stem te geven aan de merken die echt positieve veranderingen doorvoeren door hen een platform te bieden om hun manier van werken te benadrukken', zo stelt Elizabeth von der Goltz, global buying director van Net-a-Porter.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws