H&M lanceert nieuwe outlet-concept Afound in Nederland

Na groot succes is Zweden, lanceert modegigant H&M zijn outlet-concept Afound.com in Nederland.

H&M-afound-lancering-nederland
H&M

Een nieuwe dag, een nieuwe H&M-lancering. Eerder dit jaar kondigde de moeder der modeketens het nieuws aan van hun nieuwe designersamenwerking met Giambattista Valli, de lancering van hun betaalbare bruidscollectie waarbij we meteen voor het altaar willen staan, en de adorable Mini-Me collectie met matching looks voor moeder en dochter. De Zweedse modegigant stopt maar niet en laat vanaf 24 oktober Nederland kennismaken met Afound, een nieuw outlet-concept dat komt overgewaaid vanuit, ja waar anders, Zweden.

Digitale marktplaats

De H&M-groep die onder andere merken als & Other Stories, Arket en COS in zijn portfolio heeft zitten, voegt daar nog negende aan toe. 'Afound zal een zorgvuldig geselecteerd, seizoenloos aanbod bieden van Zweedse en internationale merken met variatie in de prijzen zowel online als in fysieke winkels', zo leest het persbericht. Na de lancering van Afound.com in 2018 en zich te vestigen met winkels in Zweden, bevestigt H&M nu dat ook Afound naar Nederland komt. Het is de eerste vestiging in Europa en maakt deel uit van een langetermijnstrategie om Afound uit te breiden. De eerste stap in deze uitbreiding is dus de "digitale marktplaats" Afound.com, dat vanaf 24 oktober live is in Nederland.

Outlet prijzen

Afound is een nieuw outlet-concept en een markt die er helemaal op is gericht om mode nieuw leven te geven door producten aan te bieden die eerder al werden geproduceerd. Afound biedt kleding-, schoenen- en lifestyleproducten van honderden bekende high-end én highstreetmerken als Vetements, Arket, Weekday en Stella McCartney met kortingen tot zeventig procent korting. Dus niet alleen op merken van de H&M-groep maar nog honderden merken daarnaast die de webshop en winkels zullen vullen.

Duurzame stap

Een slimme, duurzame stap van H&M, aangezien ze vorig jaar nog een stock moesten verwerken van vier miljard euro die ze niet kwijtraakten. Joanna Hummel, Managing Director van Afound: 'We zijn heel blij en trots om ons concept te introduceren in Nederland. Nederlandse klanten zijn geslepen en wij zijn ervan overtuigd dat ze ons concept van het aanbieden van goede deals op artikelen die al geproduceerd zijn, zoals bij een te grote voorraad, verwelkomen.'

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws