Na Chanel neemt ook Burberry een hoofd diversiteit aan

Inclusiviteit en diversiteit blijken hoog in het vaandel te staan binnen modebedrijven.

burberry-gigi-hadid
Burberry

Eerder deze week werd bekend dat Chanel zich sterk gaat focussen op diversiteit en inclusiviteit met de komst van een gloednieuwe functie rondom diversiteit. Het Britste modehuis Burberry besluit zich ook te richten op het belang van diversiteit en volgt in de voetstappen van het Franse modehuis met het aannemen van een nieuwe diversiteitsleiding, zo stelt Women's Wear Daily.

Nieuwe stappen

De komst van deze nieuwe rol is niet het enige dat het Britse modehuis verandert. Ook zullen medewerkers trainingen krijgen in diversiteit, inclusiviteit en het omgaan met vooroordelen. Daarnaast zal het bedrijf een adviesraad oprichten die zich zal inzetten voor het vergroten van het bewustzijn rondom diversiteit binnen het bedrijf. Ook worden er meer beurzen opgesteld voor studenten en worden meer goede doelen ondersteund gericht op de LGBTQ +- gemeenschap en organisaties voor geestelijke gezondheidszorg.

Duurzaamheid

Naast merken als Prada en Gucci lag ook Burberry eerder sterk onder vuur door een beige hoodie die een strop rond de nek leek te hebben. Het item werd onmiddellijk uit de collectie gehaald, waarna een officieel excuus volgde en het bedrijf bekend maakte zich te zullen richten op nieuwe diversiteitsinitiatieven. Ook maakt Burberry bekend nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen te hebben opgezet. Zo maakt het modehuis gebruik van een nieuwe soort verpakking, die is gemaakt van gerecyclede koffiebekers. Daarbij wordt het gebruik van plastic zo veel mogelijk teruggebracht en wordt verspilling tegengegaan. Het modehuis kondigde eerder aan volledig te stoppen met het vernietigen van onverkoopbare items, nadat een schandaal onthulde dat het modehuis voor 31,6 miljoen euro aan onverkochte items had verbrand.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws