Free to be: de nieuwe najaarscampagne van Zalando staat compleet in het teken van jezelf zijn

Met in de hoofdrol vrijdenkers als Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle.

zalando-campagne-free-to-be
Ricardo Raspa

Eén van de vele redenen dat we zo van mode houden, is dat we onszelf ermee kunnen uiten. Of je nu gaat voor een romantische look, zoals Kaia Gerber tijdens de show van Marc Jacobs of de modellen van Dior, of jezelf wil wanen als extravagante high fashion-prinses in de over-de-top jurken van Balenciaga en Giambattista Valli. Hoe dan ook, mode zorgt ervoor dat iedereen zichzelf kan zijn. Free to be. En dat is net waar de nieuwe najaarscampagne van Zalando om draait.

image
Ricardo Raspa

De nieuwe najaarscampagne van Zalando

De gloednieuwe Herfst/Winter 2019 campagne vertelt het persoonlijke verhaal van mensen die ervoor kiezen te zijn wie ze willen zijn en te dragen wat ze willen dragen, zonder oordeel. Daarvoor heeft Zalando een grote verscheidenheid aan modellen gestrikt, stuk voor stuk vrijdenkers die symbool staan voor die zelfexpressie. Zo zien we niet alleen supermodel en activiste Adwoa Aboah (die zich inzet voor goede doelen en onlangs nog één van de 15 powervrouwen op de cover van de Britse Vogue was), ook alopecia-model Alice Hurel, curvy model Felicity Hayward, balletdanser Leroy Mokgatle en gender non-conform model Rain Dove hebben een grote rol in de krachtige campagne. Daarnaast zijn ook Emily Bador, voorvechter voor de body positivity-beweging, en Frances Dunscombe, die op haar 82e haar modellencarrière begon, te zien.

image
Zalando

Free to be

'Wij geloven in een wereld waarin iedereen vrij is om zichzelf te zijn ongeacht maat, leeftijd, geslacht of achtergrond,' vertelt Jonny Ng, Director Marketing Strategy & Campaigns bij Zalando. 'De talenten in de campagne hebben elk een ander figuur, breken met stereotypen of tarten de traditionele genderrollen. Onze modellen zijn niet bang om de wereld te laten zien wie ze echt zijn en ze gebruiken mode om zich te uiten.' Die vrijheid wil Zalando ook aan zijn klanten bieden, vandaar een collectie die compleet in het teken staat van free to be, ofwel: vrij om jezelf te zijn.

image
Zalando

Naast de campagnebeelden, geschoten door fotograaf James Pearson-Howes in de straten van het Portugese Lissabon, heeft Zalando ook een video gelanceerd. De campagnevideo is geregisseerd door de Britse regisseur Georgia Hudson en toont de ultieme free to be-boodschap. We zien hoe Alice Hurel, Leroy Mokgatle, Felicity Hayward, Adwoa Aboah en Rain Dove hun vrijheid vieren. Zo danst Mokgatle erop los en "stapt" Hayward als het ware uit haar eigen reclame. Bekijk hieronder de campagnevideo van Zalando.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws