Fendi lanceert geparfumeerde versies van de iconische 'Baguette bag'

De Italiaanse it-bag wordt letterlijk ondergedompeld in een geur.

fendi-baguette-parfum
Fendi

Het Italiaanse modehuis Fendi staat bekend om vele ontwerpen, maar het is vooral de iconische Baguette bag die bij velen een belletje doet rinkelen. Het ontwerp dat in de jaren ’90 hoogtij vierde en uitgroeide tot een van de eerste it-bags is weer helemaal terug sinds het item opnieuw verscheen op de catwalk. Nu lanceert het modehuis een nieuwe versie van hun iconische tas, in de vorm van een wel heel speciale samenwerking. Een fantastische tas die ook nog eens heerlijk ruikt? Het wordt werkelijkheid met de nieuwe FendiFrenisia-collectie.

Geparfumeerde tassen

Fendi slaat de handen ineen met de beroemde parfumeur Francis Kurkdjian. De Armeense parfumeur staat bekend om zijn vele bekende geuren. Zo werd hij op zijn 26ste wereldberoemd door zijn creatie van de geur Le Male voor Jean Paul Gaultier, een van 's werelds bestverkopende parfums. In de samenwerking met het beroemde Italiaanse modehuis Fendi zal Kurkdiajan de iconische Baguette bag voorzien van een nieuwe geur genaamd FendiFrenesia.

Eerbetoon aan Lagerfeld

De nieuwe tassen zijn gemaakt van leer dat is doordrenkt met de nieuwe geur - een techniek die gepatenteerd werd door de parfumeur. De nieuwe geur is geïnspireerd op de essentie van het Selleria-leer dat Fendi veel gebruikt in hun collecties, afgewerkt met zoete noten van roos en vanille. De naam van de geur is geïnspireerd op het FF-monogram van het merk, dat werd bedacht door Karl Lagerfeld in de jaren zestig. 'Ik wilde een naam met de dubbele F - het is mijn kleine eerbetoon aan hem', zo stelt Kurkdjian in een interview met W Magazine.

image
Fendi

Persoonlijkheid

De reden dat Fendi haar nieuwe tassen een geur wil geven komt door de intieme relatie die een vrouw heeft met zowel een tas als een geur. Volgens de ontwerpster Silvia Venturini Fendi worden beiden dicht op het lichaam gedragen en zijn ze een weerspiegeling van haar persoonlijkheid, net zoals de Baguette dat doet. 'Het is een tas die gaat over persoonlijkheid, want toen hij werd gecreëerd, manifesteerde het zijn eigen individualiteit', vertelt ontwerpster Silvia Venturini Fendi tegenover de Financial Times. 'Het idee om de tas een eigen geur te geven, voelt daardoor heel natuurlijk aan.'

Vier jaar houdbaar

Er zijn drie verschillende tassen die worden ondergedompeld in de geur, een Baguette voor mannen, een voor vrouwen en een kleine zogeheten Nano Baguette. Enkel die laatste is vanaf vandaag online beschikbaar, alle anderen worden in gelimiteerde oplage verkocht in de boetiek van het modehuis in Miami tijdens de Design Miami kunstbeurs. Het is de bedoeling dat de tas tot vier jaar lang de geur met zich mee blijft dragen. Het is een investering (de Nano-tas kost 450 euro), maar dan heb je ook wat - een bijzondere tas met een eigen persoonlijkheid die waarschijnlijk nog lekkerder ruikt dan jezelf.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws