Winnie Harlow én haar beste vriendin verschijnen in Fendi's nieuwste 'Baguette'-campagne

Het modehuis deelt de filmische vriendschap (inclusief Q&A!) exclusief met Vogue.

Winnie Harlow en beste vriendin in Fendi-campagne omtrent Baguette
Fendi

Modehuis Fendi weet wel hoe ze vriendschap naar het scherm moeten vertalen, blijkt uit de nieuwste campagne voor hun iconische 'Baguette'-tas. Beste vriendinnen Winnie Harlow en Shannon Hamilton verschijnen niet alleen samen in een retro fotoserie, maar vertolken ook nog eens de hoofdrol in een bijbehorende korte film (en zijn, zonder te overdrijven, absolute Hollywoodsterren in spé).

#BaguetteFriendsForever

Fendi voert al een tijdje campagne met haar #BaguetteFriendsForever-video's, waarin verschillende sterren voor de camera kruipen. Na Kiernan Shipka en Naomi Watanabe was het nu de beurt aan Winnie Harlow, die samen met haar beste vriendin Shannon Hamilton in de campagne verschijnt. De beelden zijn deels opgenomen in Miami, waar de twee de weg op gaan voor een road trip. De korte film eindigt op het strand, waar ze onder een roze lucht dansen met de nieuwste versie van hun (geparfumeerde!) Baguette-tas. Fendi lanceerde eind vorig jaar voor het eerst de Italiaanse it-bag mét geur, om zo een 'nog persoonlijkere' tas te maken.

Winnie Harlow voor Fendi's nieuwste campagne met de baguette-tas
Fendi
Winnie Harlow en haar beste vriendin voor Fendi's nieuwe campagne omtrent de Baguette-tas
Fendi

Winnie Harlow en Shannon Hamilton

De Canadese Winnie Harlow verwierf bekendheid door haar deelname aan America's Next Topmodel, en is sinds 2014 niet meer weg te denken uit de internationale mode-industrie. Ze spreekt zich regelmatig uit over de acceptatie rondom vitiligo, de huidaandoening waar ze zelf aan lijdt. Shannon Hamilton zit op haar beurt ook niet stil: de Jamaicaanse influencer heeft meer dan 180.000 duizend volgers op Instagram. De totstandkoming van de fotoserie vonden ze in elk geval allebei erg bijzonder, blijkt uit een Q&A, die Fendi exclusief met Vogue deelt.

Winnie Harlow en haar beste vriendin voor Fendi met de baguette tas
Fendi

Wat betekent vriendschap voor jou?

W: 'Vriendschap is heel belangrijk voor me. Loyaliteit is daar een groot onderdeel van, en voor mij is niks vergelijkbaar met iemand die er door dik en dun voor je is.'

Wat is het leukste om te doen met beste vrienden?

W: 'Omdat mijn meeste vrienden aan de andere kant van de wereld wonen en ik een hectisch schema heb, FaceTimen we regelmatig. Als ik telefoneer, of dat nou dag of nacht is, praat ik waarschijnlijk tegen een van hen.'

Wat is het beste onderdeel van jullie vriendschap?

W: 'Dat we er altijd voor elkaar kunnen zijn. Ik kan compleet mezelf zijn bij Shannon. Dat is voor mij erg belangrijk in een vriendschap.'

S: 'Dat ik in haar mijn soulmate heb gevonden, is voor mij het beste onderdeel. Ze is zoals een zus en het is een geschenk om haar in mijn leven te hebben.'

Hoe zou je Miami omschrijven?

W: 'In Miami shooten was een droom! De stad is één van mijn favoriete plekken, en over Ocean Drive rijden met mijn beste vriendin, terwijl we al die typische kunst zagen, is een ervaring die ik nooit zal vergeten.'

S: 'Miami was voor mij, nu al, het meest bijzondere moment van dit jaar. Samenwerken met een iconisch modehuis zoals Fendi, en dan ook nog samen met mijn beste vriendin!'

Winnie Harlow's beste vriendin voor Fendi, met de baguette-tas
Fendi

Wat betekent Fendi voor jou?

W: 'Fendi heeft altijd om luxe gedraaid voor mij! Van tijdloze lederen items tot mijn favoriet, de Baguette-tas.'

Hoe zou je de Baguette-tas in drie woorden omschrijven?

W: 'Tijdloos, leuk en legendarisch.'

S: 'Must-have, iconisch en sophisticated.'

Zou je de Baguette-tas als iconisch omschrijven?

W: 'Zeker! Het is een silhouette dat ik al van kleins af aan heb gezien. Alle iconen, zoals Carrie Bradshaw, hadden 'm. De Baguette wordt al jaren opnieuw uitgevonden en de tas is nog steeds iconisch.'

    Winnie Harlow voor Fendi's nieuwste campagne omtrent de Baguette tas
    Fendi

    Fendi Baguette

    De Fendi Baguette kent haar oorsprong al in 1997, en werd ontworpen door Silvia Venturini. De herkomst van de naam kun je waarschijnlijk wel raden: de tas wordt, net als een Frans stokbrood, gedragen onder de arm. Door cultfiguren als Sarah Jessica Parker (Sex and the City) is de tas nog steeds ongekend populair, en wordt vaak gezien als de allereerste versie van de it-bag. Je bekijkt de nieuwste interpretatie van de tas in onderstaande video, met hedendaagse iconen in de hoofdrol.

    This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
    Advertentie - Lees hieronder verder
    Meer van Nieuws