Modehuis Dior duikt in de wereld van 3D met een nieuwe, virtuele beautyboetiek, die bijna identiek is aan hun Parijse winkel op de Champs-Élysées. Behoorlijk fijn nieuws in tijden waarin fysiek winkelen praktisch niet meer mogelijk is, en het struinen door collecties alleen nog maar online gebeurt.
Digitale boetiek
Nu we dan tóch slechts in de digitale wereld kunnen shoppen, is het, nou ja, geen straf om dat in een driedimensionale boetiek te doen. Dior maakt het niet alleen mogelijk om op je gemakje langs de beautystellages te slenteren, maar verschaft ook informatie over de producten en laat je hun Sakura parfum of bodylotions met één druk op de knop aankopen.
Zien: zo wordt een Dior couture-decor opgebouwd
De winkel is eind februari al gelanceerd, gelijktijdig met de intrede van het coronavirus in Frankrijk. De boetiek zal zes keer per jaar onder handen genomen worden, waarbij niet alleen de inrichting, maar ook de producten veranderen. Op het moment slaat het thema lente overduidelijk de klok in de 'Parijse' boetiek, die vol staat met bloemen. Je beweegt je gemakkelijk van product naar product door op de pijlen te klikken, die je naar de verschillende stellages leiden. Er zijn zelfs videoclips over specifieke items te zien, die het gevoel van hun beautyproducten zo naar je woonkamer halen.
Dior en het coronavirus
Nog een groot voordeel: je kunt nu écht de tijd nemen om naar Dior's collectie te kijken, zonder – het gewoonlijke – hutjemutje op elkaar staan (wel zo fijn, in het kader van #FlattenTheCurve). Het modehuis heeft op het moment tevens hun Franse 'Baby ateliers' heropent voor de productie van gezichtsmaskers. De petite mains (die verantwoordelijk zijn voor het in elkaar zetten van gedetailleerde haute couture-creaties, red.) werken hier vrijwillig aan mee.