Iconische schoenontwerper Sergio Rossi is overleden op 84-jarige leeftijd

De creaties van Sergio waren favoriet bij sterren als Beyoncé en Rihanna.

Schoenenontwerper Sergio Rossi overleden op 84-jarige leeftijd
Instagram

De iconische schoenenontwerper Sergio Rossi is op donderdag 2 april op 84-jarige leeftijd overleden. De Italiaanse schoenmaker overleed in het plaatsje Cesena, waar hij al een aantal dagen in het ziekenhuis lag. Sergio is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, COVID-19, waarmee hij besmet was geraakt.

Schoenenontwerper Sergio Rossi overleden

Sergio Rossi werd geboren als zoon van een schoenmaker, van wie hij de passie voor het vak overnam. In 1968 begon Rossi zijn eigen schoenenlabel. Italië staat inmiddels bekend als een land van exceptionele ambacht als het op accessoires aankomt – Rossi heeft daarin een grote rol gespeeld om de luxe-industrie van Italië zo op de kaart te zetten. Tijdens zijn carrière werkte de schoenontwerper samen met de grootste namen in de mode-industrie, zoals Gianni Versace en Azzedine Alaïa, en zijn schoenen waren een vast gegeven op de catwalk tijdens Milan Fashion Week. De ontwerper was een favoriet van veel beroemdheden, zo worden Beyoncé, Rihanna en Ariana Grande met zijn creaties aan hun voeten.

Bekijk nog eens de hoogtepunten van Milan Fashion Week Herfst/Winter 2020

Iconische schoenenmerk Sergio Rossi

In 1999 werd het iconische schoenenlabel van Sergio Rossi gekocht door Kering, waarna het zestien jaar later weer werd doorverkocht aan Investindustrial. Sergio Rossi zelf was inmiddels al een tijdje niet meer betrokken bij de dagelijkse gang van zaken van zijn merk. De huidige CEO van het schoenenmerk, Riccardo Sciutto, deelde een statement via WWD: 'Sergio was een meester, het is een waar genoegen geweest hem te mogen kennen. Hij was onze spiritueel leider en dat zal hij vanaf vandaag nog meer zijn dan ooit.'

Overleden aan het coronavirus

Sergio Rossi is overleden aan de gevolgen van het coronavirus. De ontwerper woonde in de regio Emiglia-Romana in Italië, een gebied dat hard getroffen is door de pandemie. Volgens WWD 'had de ontwerper het virus opgelopen en lag hij al enkele dagen op de intensive care in het Bufalini ziekenhuis in Cesena' voor zijn overlijden. Als reactie op het effect van de coronacrisis in Italië, doneerde Sergio Rossi Group eerder al honderdduizend euro aan het Sacco ziekenhuis in Milaan. Het schoenlabel is een van de vele voorbeelden van hoe de mode-industrie z'n steentje bijdraagt in de strijd tegen het coronavirus.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Coronavirus