'Vogue Global Conversations': Emanuele Farneti, Pete Nordstrom, Pierre-Yves Roussel en Vittorio Radice

We blikken terug op de vierde aflevering van Vogue's Global Conversations.

Vogue Global Conversations: The Future of Brick and Mortar
Vogue Global Conversations

Na eerdere gesprekken over de toekomst van creativiteit, modeshows en e-commerce, is tijdens de vierde Vogue Global Conversations de toekomst van fysieke retail aan de beurt. Hoe zullen winkels en warenhuizen eruit zien na de coronacrisis? Is fysieke retail nog wel van belang nu e-commerce steeds meer aantrekt? En hoe verandert de winkelervaring voor je klanten in de nieuwe wereld?

Emanuele Farneti, editor-in-chief van Vogue Italia en L'Uomo Vogue, leidde op 17 april het vierde gesprek tussen Pete Nordstrom van luxewarenhuis Nordstrom, Pierre-Yves Roussel van Tory Burch en Vittorio Radice van La Rinascente. Het viertal ging een gesprek aan over de toekomst van de fysieke winkel. Lees hieronder de highlights uit dat gesprek.

Het is niet óf e-commerce óf een fysieke winkel

Een discussie over e-commerce vond tijdens een andere Vogue Global Conversations sessie plaats. Tijdens dat gesprek werd onder andere door Virgil Abloh over de toekomst van online retail nagedacht. Nu komt de fysieke winkel ter discussie te staan. Beginnende met Pierre-Yves Roussel, geeft men aan dat de kracht zit in zowel fysieke als online retail. 'Ik geloof in e-commerce én winkels – en ik geloof in alles daartussenin. Een hybride manier om met je klant te communiceren,' vertelde Piere-Yves. 'De omni-channel klant' – dat wil zeggen iemand die in een winkel, online en via social media winkelt – 'spendeert vier keer zoveel tijd met ons dan wanneer ze alleen in de winkel of online winkelen. Dat laat zien dat het van grote waarde is om meerdere plekken te creëren waar je klant met je in aanraking kan komen. Dat is van grote waarde voor je klant, en voor onszelf natuurlijk.'

Retail moet gaan over een community opbouwen

Ook moet retail om meer gaan dan enkel het verkopen van producten. Je moet een community weten te bouwen rondom je merk. 'De online winkels waar ik vaak jaloers op ben hebben dingen die niet over het verkopen van iets gaan,' vertelde Nordstrom. 'Ze gaan over het betrekken van mensen, ze uitnodigen om deel uit te maken van hun community. Als consument vind ik dat aantrekkelijk.' De retailers zijn het erover eens dat transactionele communicatie de klant koud laat. 'Merken die voor meer staan dan alleen wat ze als product verkopen, die voortduren investeren in creativiteit, die de een relatie met hun klant opbouwen, die zullen winnen,' aldus Pierre-Yves.

Het heropenen van fysieke winkels zal langzaam gaan

Hoe en wanneer winkels hun deuren weer zullen openen, zal op iedere plek op de wereld verschillen. 'Wat we voor ogen hebben bij het openen van de winkels is dat we er een leerproces van maken,' vertelde Nordstrom. 'Een ingetogen aanpak waarbij verantwoordelijkheid voor de klant voorop staat. We willen de winkelervaring laten doorgroeien naar wat voor nu relevant is.' Vittorio spreekt van aangepaste openingstijden, strenge schoonmaakroosters en het gebruik van gezichtsmaskers als potentiële maatregelen voor de toekomst. 'Omdat onze winkels zo groot zijn, en vaak meerdere verdiepingen hebben, proberen we manieren te bedenken waarop mensen zich aan social distancing tijdens hun bezoek bij ons. Het is een nieuwe taal die we allemaal zullen moeten implementeren om deze situatie aan te gaan.'

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Coronavirus