Dit artikel volgt de maatregelen zoals gepubliceerd door de Rijksoverheid op dinsdag 13 oktober. Bekijk de meest actuele maatregelen op de website van de Rijksoverheid.
Nu fotoshoots met een groot team geen optie is door de huidige coronacrisis, moeten merken creatief worden met het creëren van content. Een goed voorbeeld van hoe dat kan is de nieuwe campagne van Jacquemus voor de Lente/Zomer 2020 collectie. Met topmodel Bella Hadid als het gezicht, is de campagne volledig geschoten via FaceTime – en daarmee de eerste FaceTime-campagne voor een groot modelabel.
Bella Hadid gezicht voor Jacquemus campagne via FaceTime
Jacquemus debuteerde de nieuwe Lente/Zomer 2020 campagne op zijn Instagram-account. In de serie zien we Bella Hadid in de nieuwste collectie, gewoon vanuit huis. De campagne is geschoten via FaceTime door fotograaf Pierre-Ange Carlotti onder de artistieke leiding van Simon porte Jacquemus. Naast het duo waren er geen stylisten, geen haar- en makeup artists – alleen Bella, in een lege kamer met een iPhone. En toch is het resultaat een oogstrelende campagne zoals je van Jacquemus gewend bent.
Jacquemus at home campagne
De campagne kreeg de ludieke titel Jacquemus at home en bestaat uit stukken uit de Lente/Zomer 2020 collectie van Jacquemus die afgelopen juni geshowd werd in Parijs. In de serie foto's draagt Bella onder andere een chic wit pak gestyled met een groene bh, een gestreepte gele crop top en een lavendelkleurig bodysuit. In een van de foto's poseert het topmodel volledig naakt – met enkel een strategisch geplaatst Jacquemus minitasje dat haar lichaam bedekt.
Zien: de beste Lente/Zomer 2020 catwalkmomenten van Bella Hadid
FaceTime-model Bella Hadid
Gekgenoeg is dit niet de eerste fotoshoot via FaceTime voor Bella Hadid. Op 13 april schitterde het topmodel in een fotoshoot voor Vogue Italia, die tevens via FaceTime geschoten was door fotograaf Brianna Capozzi. Bella heeft nu al twee keer bewezen dat een high-fashion fotoshoot gewoon vanuit huis kan plaatsvinden – zelfs in quarantaine. Deze DIY-aanpak is er een die andere modemerken binnenkort zullen gaan volgen voor nieuwe campagnes. Met een flinke dosis creativiteit kun je een heel eind komen, zo bewijst deze campagne van Jacquemus.