Prada lanceert vernieuwend Virtual Reality-project

Het Italiaanse modehuis maakt het zo mogelijk om hun werk door hele andere ogen te bekijken.

backstage foto bij prada in milaan tijdens de lentezomer 2020 collectie
Getty Images

Prada is druk bezig met een project omtrent Virtual Reality, zo maakt WWD bekend. Het Italiaanse modehuis wil consumenten zo de kans geven om – ook in deze gedistantieerde tijden – te blijven winkelen, en op een bijzondere manier hun nieuwe collecties te bekijken. De content is onder meer op het VR-kanaal van Youtube, VEER, Oculus en Youku beschikbaar.

Digitalisering bij Prada

Prada is al langer bezig met het ontwikkelen van een vernieuwend initiatief om 'de schoonheid van Italiaans maatwerk' naar menig woonkamer te halen. In mei is het modehuis zelfs een speciale samenwerking aangegaan met het platform Sprinklr, die gespecialiseerd zijn in het verwerken van digital culture binnen bedrijven. Het modehuis wil zo beter in contact blijven met hun fans, ook nu shoppen lastiger of überhaupt geen doen is.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

De VR-technologie maakt het niet alleen mogelijk om bij verschillende verkooppunten 'langs' te gaan (denk aan Tokyo, New York of Los Angeles) maar geeft gebruikers ook een gedetailleerde kijk op Prada's Lente/Zomer 2020 collectie, waar de oversized buckethat in september nog haar hoogtijdagen beleefde. De content bekijken kan nu al, al heb je daar wél een VR-headset voor nodig, is te lezen op de site.

Zien: Romee Strijd's beste modelmoments

Innovaties binnen de modewereld

Net zo leuk: achter de schermen kunnen kijken bij het Made to Measure project, waarvoor het modehuis pakken, jassen, blazers, shirts en broeken op maat maakt. Hun ambachtelijke werkwijze is ook terug te zien in de making of van Prada's shows voor hun mannenlijn, tevens beschikbaar gemaakt binnen dit project. Prada's nieuwe initiatief sluit mooi aan bij de focus op innovatie en digitalisering, een uitdaging waar wel meer modehuizen vandaag de dag voor staan. Zo is de Nederlandse ontwerper Iris van Herpen (laatst nog te gast bij Vogue's #StayAtHome-initiatief) hier continu mee bezig, terwijl menig internationale modeweek – van Parijs tot Londen en Milaan – dit jaar ook digitaal gaat.

This content is imported from YouTube. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws