The Black in Fashion Council lanceert gelijkheidsindex voor mode- en beautylabels

Het collectief wil zo een betere vertegenwoordiging van zwarte werknemers binnen de mode- en beautyindustrie bewerkstelligen.

campagnebeeld van modelabel pyer moss
Pyer Moss

Organisatie The Black in Fashion Council heeft een gelijkheidsindex-score voor talloze mode- en beautybedrijven gelanceerd. Het collectief hoopt dat zwarte werknemers zo beter vertegenwoordigd worden én blijven, en dat hun stemmen net zo gevierd mogen worden. Voor de index wordt het bedrijfsbeleid van verschillende ondernemingen op jaarlijkse basis onder de loep gelegd.

Openbaar rapport

The Black in Fashion Council is opgericht door Lindsay People Wagners, de hoofdredacteur van Teen Vogue, en Sandrine Charles, de eigenaar van Sandrine Charles Consulting. Ze werken samen met the Human Rights Campain om het initiatief van de grond te krijgen. De index zal betrekking hebben op het bedrijfsbeleid en alle zaken die 'relevant zijn voor de inclusie van zwarte werknemers'. De organisatie wil jaarlijks een openbaar rapport opstellen om het werk van de betrokken bedrijven – mode- en beautyondernemingen gaan een driejarige verbintenis aan – onder de loep te leggen.

Zien: Nella Ngingo's natuurlijke skincare routine voor een model glow

Hulp van de Raad

Het bestuur van een bijbehorende Raad zal de bedrijven helpen om hun plannen op het gebied van diversiteit ook daadwerkelijk uit te voeren. Het gaat om verschillende bekende, grote namen uit de industrie: zo zullen Nikki Ogunnaike (redacteur GQ), ontwerper Shiona Turni en Brandice Daniel (Harlem's Fashion Row) de bedrijven bijstaan. Lindsay People Wagners gelooft enorm in het concept, vertelt ze aan de Amerikaanse Vogue. 'Op deze manier moeten bedrijven verantwoording blijven afleggen, zonder dat ze daarvoor meteen aan de schandpaal genageld worden. Door de index krijgen ze waardevolle informatie aangereikt die daadwerkelijk uitlegt wat mensen graag anders zouden willen zien.'

Nieuwe richtlijnen

Sandrine Charles hoopt dan ook dat zoveel mogelijk bedrijven willen participeren. 'We willen echt richtlijnen creëren voor de gehele mode- en beautyindustrie. Dan werkt een segment dat alleen gebaseerd is op grotere of kleinere labels niet. We willen dat dit een collectief van iedereen wordt, zodat we een nieuwe standaard voor de industrie kunnen creëren en echt vooruit kunnen op het gebied van inclusiviteit.' Hun eerste rapport komt in juni 2021 uit. Op het moment zijn er 400 belanghebbenden betrokken, maar die groep wordt naar verwachting nog veel groter, zo verklaart het duo.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder