Gucci lanceert genderneutrale shopafdeling

Het high-end modehuis zet een baanbrekende stap met de lancering van de genderneutrale shopafdeling ‘Gucci MX’.

campagnebeeld van gucci's genderneutrale shopafdeling
Gucci

Het Italiaanse modehuis is on top of his game, want na de twaalf uur durende livestream op Milan Fashion Week van een week geleden, lanceerde het merk op 22 juli een genderneutrale shopafdeling op hun website, genaamd ‘Gucci MX’. In de snel ontwikkelende modewereld is het belangrijk dat merken hun grenzen blijven verleggen en Gucci is met dit nieuwe initiatief een mooi voorbeeld voor de creatieve industrie en een primeur in de luxe modewereld.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Genderneutrale shopafdeling Gucci MX

Gucci MX verdeelt producten in vier categorieën: Ready-to-wear, handtassen en schoenen en accessoires (waarvan de maten ook nog eens genderneutraal zijn). Volgens i-D, zal Gucci MX de collecties van het merk bevatten – die begint met de Pre-Fall en FW20 collectie – waarvoor zij alleen genderneutrale modellen gebruiken voor de styling van de items. 'De collecties van het modehuis benadrukken de oplossende grenzen van de genderkloof uit naam van zelfexpressie', zoals vermeld staat op de Gucci MX-webpagina. ‘Het MX-project speelt met de constructieve aard van gender en benadrukt het persoonlijke karakter van wat we dragen, waarbij mannelijkheid en vrouwelijkheid als relatieve concepten worden gepresenteerd’. Gucci zegt vanaf nu elk seizoen nieuwe producten aan de Gucci MX categorie toe te voegen, naast hun reguliere categorieën voor mannen en vrouwen op hun website. Een opvallend item van Gucci MX is de iconische Jackie 1961-handtas, die mede populair werd door Jackie Kennedy (de vrouw van de Amerikaanse president John F. Kennedy) in de jaren zestig, en nu beschikbaar is in drie maten.

Zien: Gucci-campagne met Jane Fonda

Gelijkheid voor alle genders

De nieuwe afdeling is ‘erop uit het bevooroordeelde binaire genderconcept af te breken en in twijfel te trekken hoe deze concepten gerelateerd zijn aan ons lichaam’. Met Gucci MX vieren zij zelfexpressie in het belang van gelijkheid voor alle genders. De nieuwste onderneming van Alessandro Michele werd in mei al bekend gemaakt door The New York Times, die schreef dat de ontwerper hiermee 'genderfluïditeit en inclusiviteit' omarmt. Kort daarna kondigde het merk aan in de toekomst te stoppen met seizoensgebonden collecties en shows. In deze huidige tijd hebben modemerken de taak om zo innovatief en vooruitstrevend mogelijk te zijn, en Gucci heeft een gedurfde keuze gemaakt om deze nieuwe shopafdeling te lanceren en hopelijk zal het andere luxe merken aanmoedigen om hun voorbeeld op te volgen.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Bovenstaande afbeeldingen voor Gucci MX zijn gecreëerd door:

Creative Director: Alessandro Michele
Art Direction: Christopher Simmonds
Fotograaf: Angelo Pennetta
Make-up artiest: Thomas de Kluyver
Haarstylist: Cyndia Harvey
Locatie: Belgravia Street, Londen


This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws