De zomer komt langzamerhand tot een einde en dat betekent dat merken uit de mode-industrie de Herfst/Winter 2020 modecampagnes lanceren. Burberry fotografeerde voor hun Pre-fall 2021-campagne verrassend genoeg, haar eigen werknemers voor hun deuren in Engeland. Naast de foto’s van het getalenteerde team vroeg Chief Creative Officer Riccardo Tisci de prachtige Bella Hadid om model te staan voor The Pocket Bag van het merk.
Dierenthema
De campagne voor de signature bag had een bijzonder historisch thema, namelijk dieren. Volgens Riccardo Tisci was de campagne geïnspireerd door Burberry's Animal Kingdom, een onderdeel van het modehuis die ooit begon met oprichter Thomas Burberry, en zijn dierenmotieven zoals de ridder op een paardenembleem en het familiewapen met eenhoorn. ‘Dieren zijn altijd een creatieve obsessie en kenmerk van mij geweest, en het was zo geweldig om te zien dat Bella Hadid dit tot leven bracht als de panter’, zegt hij in een verklaring. ‘Ze heeft deze kracht en rauwe vrouwelijkheid die perfect de dierlijke geest weergeeft’.
Het artikel gaat verder onder de video.
Zien: Burberry kondigt plannen aan voor September 2021 show
Bella als panter
Er zijn maar weinig modellen die zichzelf omtoveren tot een katachtige op een gewone werkdag, maar voor Hadid lijkt niks onmogelijk. Het model bewijst dat zij met haar scherpe, amandelvormige ogen en hoekige gelaatstrekken het perfecte plaatje vormt voor het gekozen thema. Dit is de tweede campagne van Bella voor Burberry, die ook stylist Katy England, Global Beauty Director Isamaya Ffrench en haarstylist Christiaan Houtenbos inhuurde om de geest van het dierenrijkthema vast te leggen.
Nederlands Duo Inez & Vinoodh
Het Britse label vroeg fotografen Inez en Vinoodh om hun allereerste tassencampagne vast te leggen, waarin Hadid een verscheidenheid aan catwoman-achtige poses vertoonde naast levensgrote pantersculpturen in een houten kist. ‘Het was onze laatste shoot voor de lockdown met het team uit Londen en Bella in LA’, aldus het duo, die uitleggen dat bewegingen en lichaamshoudingen van dieren altijd inspirerend zijn als uitgangspunt voor een foto. ‘Bella is ook zo leuk – we hebben altijd een leuke tijd samen’. Hoe kan het ook anders, met hun gezamenlijke liefde voor mode en dezelfde Nederlandse roots.
Shop Vogue's favoriete accessories