De mode-industrie heeft zich net als de rest van de wereld moeten aanpassen aan de pandemie en aangezien grote fashion week evenementen nu toch beperkt zijn, proberen ontwerpers innovatieve manieren te vinden om hun collecties te tonen. Zo ook de wereldberoemde schoenenontwerper Christian Louboutin.
Nieuwe doelgroep
De nieuwe lentecollectie van Louboutin wordt gepresenteerd op Zepeto, een Zuid-Koreaanse gaming app waar je je eigen avatar kan stylen en een virtuele wereld kan betreden om te socializen met andere gebruikers. Op deze manier presenteert Louboutin zijn nieuwe collectie op een coronaproof manier en hoopt hij Generation Z modeliefhebbers te bereiken. De app wordt vooral gebruikt door meiden van 13 tot 24 jaar uit Azië, Rusland en Amerika.
‘De luxe-industrie is niet alleen maar bedoeld voor de mensen die het kunnen betalen, maar ook voor de mensen die dromen over mode en voor degene die er gewoon interesse in hebben,’ zei Louboutin in een interview met Women’s Wear Daily. ‘Op deze manier introduceren we onszelf op een nieuwe wijze aan een nieuwe klant.’ De munten die je in het spel verdiend kunnen gebruikt worden om de nieuwe Louboutin schoenen te kopen evenals andere virtuele producten. Zo hebben Nike en The North Face al eerder items op de Zepeto app beschikbaar gemaakt.
De Parijse shopervaring
Degenen die een nieuw paar virtuele Loubisharks sneakers willen kopen hoeven dat niet te doen door een saaie catalogus door te scrollen, maar kunnen de echte Louboutin shopervaring beleven. Loubi World, een digitale omgeving in de app is speciaal gecreëerd voor het Franse schoenenmerk en is ontworpen in de Parijse stijl die Louboutin eigen maakt. Loop langs een virtuele Eifeltoren, neem een ritje op een pittoreske draaimolen en shop je nieuwe schoenen in de Galerie Véro-Dodat – een replica van de passage waar Louboutin z’n eerste boetiek opende in 1991.
Loubi World lanceert op 2 oktober voor pers en VIPs en is daarna te bezoeken voor virtuele Louboutin liefhebbers.
Shop Vogue's Fashion Favorites