Breaking: de nieuwe Creative Director van modehuis Chloé is zojuist bekend gemaakt

En het is een verrassend besluit.

Een paar dagen geleden werden we verrast met het schokkende nieuws dat voormalig Creative Director Natacha Ramsay-Levi opstapte bij het iconische Chloé. In de vier jaar dat Natacha aan het roer stond, schreef ze meerdere keren geschiedenis - waaronder met het ontwerpen van de trouwjurk van Ellie Goulding. Zoals we inmiddels weten komt aan veel mooie dingen in het leven een eind, net als aan Natacha's tijd bij Chloé.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Nieuwe Creative Director

Vandaag werd haar opvolger aangekondigd - en dat is geen onbekende. Per direct zal niemand minder dan Gabriela Hearst het stokje van Natacha overnemen. In een persbericht licht Chloé's CEO - Riccardo Bellini - de keuze toe:

'Ik heb Gabriela's levendige en creatieve energie en onovertroffen gevoel voor ambacht en kwaliteit altijd bewonderd. Haar visie op verantwoorde mode belichaamt de waarden en de toewijding van de Chloé-vrouw. Gabriela is een vooruitstrevende vrouw en haar creatieve leiderschap zal een uitwerking hebben op het verder uitrollen van Chloé's visie.'

Net als Natacha schrijft Gabriela - op geheel eigen wijze - geschiedenis; ze is namelijk de eerste vrouwelijke designer met een multiculturele achtergrond aan het roer van het Parijse modehuis. Naast haar werk voor Chloé zal de Creative Director eveneens aan het hoofd van haar gelijknamige merk blijven staan.

Gabriela Hearst

Gabriela Hearst won in 2017 de Woolmark Prize met een duurzame vrouwencollectie gemaakt van merinowol en sindsdien heeft ze niet stilgezeten. Haar merk is geliefd bij celebrities als Angelina Jolie en Nicole Kidman. Ook Meghan Markle is al eens gespot met een Hearst-tas. Gabriela staat bekend om haar signature pieces die losstaan van trends. Haar grote liefde voor kwaliteit, tijdloosheid en ambacht komt voort uit haar jeugd; de ontwerper bracht haar jeugd door in Urugay, op een afgelegen schapenboerderij. Haar betekenis van het concept 'luxe' is dan ook op jonge leeftijd ontstaan. Voor Gabriela staat luxe voor producten die kwalitatief en met ambacht vervaardigd zijn - en het belangrijkste: made to last. Met deze visie waait ze al jaren een verfrissende wind door de mode-industrie.

Gabriela's eerste collectie voor Chloé verschijnt in maart 2021. Wij kunnen niet wachten.

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion