De samenwerking tussen Reebok en Maison Margiela die van start ging begin 2020, vertegenwoordigt de meest herkenbare ontwerpen van zowel het sportkledingmerk als het Franse modehuis. Hierbij ontmoeten mode en functionaliteit elkaar waarbij innovatie en nostalgie worden verenigd. Deze verwikkeling komt tot uiting door de lancering van hun nieuwste tijdloze langverwachte sneaker. Gedurende het Lente/Zomer 2021-seizoen zullen de twee merken door middel van een aantal drops verschillende ontwerpen van de Leather Tabi Sneakers lanceren.
De Tabi Sneaker
Maison Margiela ontwikkelde de Tabi voor het eerst in 1988, herkenbaar aan de iconische split-toe constructie en de signature voetafdruk. Eind 2020 lanceerden MM en Reebok al eerder een versie van de Tabi-schoen. De nieuwe versie, ontworpen door creative director John Galliano, is een unieke karaktercombinatie van de twee labels die de kenmerkende MM Tabi sneaker in een nieuw jasje heist door middel van een van de meest kenmerkende Reebok-designs uit 1983. De nieuwe schoen is gehuld in nappa leer met een EVA schoenzool.
De Classic Leather Tabi
Op 30 januari lanceerden Reebok en Maison Margiela het eerste ontwerp voor hun L/Z 2021-samenwerking – de Classic Leather Tabi in Bianchetto. De Bianchetto wordt met de hand geverfd door een witte coating aan te brengen op een zwarte leren basis. Hierdoor ontstaat de signature-look 'Bianchetto design' van Maison Margiela, een opzettelijk versleten schoen. De Bianchetto-sneakers zijn nu exclusief verkrijgbaar via de Reebok-website.
Shop Vogue's Fashion Favorites