De toekomst in met Gucci: virtuele sneakers voor een kleine prijs

Gucci lanceert in samenwerking met het mode-tech bedrijf Wanna een virtuele sneaker die je al voor negen euro kunt bemachtigen.

De toekomst is hier. Tenminste, wel voor Gucci. Al eerder werkte Gucci samen met het mode-tech bedrijf Wanna uit Belarus voor het digitaliseren van de sneaker catalogus en het beschikbaar stellen van AR schoenen try-ons. Nu lanceren de twee bedrijven samen een virtuele Gucci-sneaker die je via de Wanna-app of Gucci-app kunt kopen. Al voor negen euro draag jij straks Gucci sneakers in de nieuwste games, virtuele werelden en op social media.

This content is imported from {embed-name}. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Gucci en VR

Gucci heeft de afgelopen tijd een aantal flinke stappen gezet in de wereld van virtuele mode. Zo werkte het Italiaanse modehuis samen met het gamingplatform Roblox, de styling game Drest, de 3D social media app Zepeto, en zelfs met Sims 4 en Pokemon om verschillende producten en avatars te creëren. Sinds kort werkt Gucci ook samen met Wanna, een bedrijf wat zich specialiseert in AR om 3D-modellen te creëren voor digitale fittings van schoenen en horloges. Wanna werkte eerder al samen met onder andere Reebok, Puma, Farfetch en Snapchat om de virtuele try-ons te testen. En met succes.

De virtuele sneaker

Met de sneaker, ontworpen door creative director Alessandro Michele, richt Gucci zich op de nieuwe Gen-Z. Niet alleen is deze generatie van nature meer geïnteresseerd en vertrouwd met de opkomende digitale wereld, maar zo biedt het modehuis ook een betaalbare sneaker aan voor de jonge consument met een kleiner budget. In plaats van een echte Gucci-schoen van een paar honderd euro, kun je nu een virtuele sneaker kopen van maar negen of twaalf euro. Je kunt er misschien niet mee over straat, maar wel kun je de sneaker dragen in bepaalde games, en kun je er foto's mee maken voor op social media. Want, fake it 'till you make it.

De toekomst van AR in mode

Gezien de snelle ontwikkelingen in technologie, de toename van online gamen en de ontwikkeling van een virtuele wereld, ligt er een grote toekomst in het verschiet voor virtuele mode. Sergey Arkhangelskiy, mede-oprichter van Wanna, heeft vertrouwen in de digitale modewereld en markt. Hij voorspelt dat AR-technologie nog veel verder zal integreren in modehuizen en online winkels. 'Binnen vijf tot tien jaar zullen veel modelabels hun inkomsten genereren door de verkoop van digitale producten,' zegt Sergey. En een groot voordeel: digitale schoenen kunnen niet uitverkopen.

Shop Vogue's Fashion Favorites


This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion