Luxe warenhuizen in Londen slaan ruiten kapot voor goed doel
In aanloop naar Londen Fashion Week maken grote warenhuizen in Londen een opmerkelijk statement.
Door de redactie
Getty Images
Tijdens Londen Fashion Week gaan de grote luxe warenhuizen in de Britse hoofdstad samenwerken om stil te staan bij het feit dat de eerste Britse vrouwen honderd jaar geleden voor het eerst mochten stemmen. Warenhuizen als Harrods, Harvey Nichols en Fortnum & Mason zijn een campagne begonnen met de titel #BehindEveryGreatCity, waarbij ze hun eigen ruiten inslaan. Het kapotslaan van ruiten verwijst naar een belangrijk moment in de geschiedenis. In 1912 werden namelijk winkelruiten ingegooid door leden van de Suffragette-beweging, de Britse feministische groep die opkwam voor vrouwenrechten in de jaren '10, om zo aandacht te vragen voor gelijke rechten. Met de #BehindEveryGreatCity-campagne willen de Londense warenhuizen laten zien dat er vandaag de dag de strijd nog niet gestreden is en er nog altijd ongelijkheid bestaat. Bekijk de beelden in de gallery.
This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io