Jeremy Scott, creative director van het Italiaanse modehuis Moschino, staat erom bekend zich te laten inspireren door massamedia. Zo bracht de ontwerper al eens een Jackie Kennedy/alien-collectie uit, zijn Barbie, McDonald's en SpongeBob zijn grote inspiratiebronnen, en stond de samenwerking met H&M volledig in het teken van straatcultuur en Disneyfiguren. Nu brengt het Italiaanse modehuis opnieuw een capsule collectie uit die volledig is gebaseerd op een iconisch element uit de massamedia. Zo staat Moschino's nieuwste collectie in het teken van The Sims, het immens populaire computerspel waarmee je virtuele mensen kunt creëren, hun huizen kunt ontwerpen en in controle bent over hun levens. 'Ik houd van het idee om een wereld van individuen in te beelden, te ontwerpen en tot leven brengen door middel van The Sims universum,' vertelt Scott in een persbericht. 'Dit concept is gelijk met wat ik zelf doe met elke Moschino collectie, aangezien ik een fantasie-universum creëer met spectaculaire verhalen en karakters.' De collectie bestaat onder meer uit items die geïnspireerd zijn op elementen uit het iconische spel, zoals een Plumbob-badpak, een Freezer Bunny-smartphonehoesje en een Uni-Lama T-shirt.
De Moschino x The Sims-collectie is vanaf 13 april verkrijgbaar in zowel alle Moschino-winkels als online via de website van het modehuis. Bekijk alle campagnebeelden van de collectie in de gallery.
Marjolein van den BrandContributing digital editorMarjolein van den Brand is freelance editor en schrijft met passie over mode, beauty en lifestyle.
This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io