De mooiste initiatieven die aandacht besteden aan Internationale Vrouwendag

Vogue selecteert de leukste initiatieven voor Internationale Vrouwendag 2021.

Maandag 8 maart is het Internationale Vrouwendag. Een dag waarop wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor de vrouwenzaak. Over de hele wereld worden evenementen georganiseerd om bewustwording rondom de emancipatie van vrouwen te vergroten. Ook een aantal merken uiten hun steun voor voor deze belangrijke dag met speciale campagnes en acties. Vogue selecteerde een aantal favorieten.

Advertentie - Lees hieronder verder
1 Reebok
it's a man's world collectie reebok
Aennikin voor Reebok

Zowel de It’s A Man’s World campagne als de collectie reflecteren en vieren de vrouw als individu en hoe haar verschillende facetten samenkomen en haar uniek maken. De eerste collectie van de campagne bevat zes ontwerpen met een mix van kleuren en materialen. Deze gedurfde en kleurrijke elementen zijn een eerbetoon aan de toewijding om haar unieke zelf te kunnen zijn, zonder dat ze zich laat tegenhouden door traditionele labels. Voor de campagne werkte Reebok samen met drie vrouwen uit Berlijn die deel uitmaken van het MADWOMEN collectief: een collectief dat vrouwen uit de creatieve wereld verbindt en een platform biedt om samen te werken.

De collectie is hier verkrijgbaar via de Reebok website.

2 NET-A-PORTER
naomi shimada wearing emilia wickstead
NET-A-PORTER

NET-A-PORTER lanceert met de campagne #PowerToChange een twaalfdelige exclusieve collectie ter ere van Internationale Vrouwendag en ter ondersteuning van het goede doel Women for Women International. De exclusieve collectie is ontworpen door twaalf vrouwelijke ontwerpers en bestaat uit negen T-shirts van onder andere Stella McCartney, Emilia Wickstead, Westman Atelier en Simone Rocha. Elk stuk in de collectie weerspiegelt de persoonlijke interpretatie van vrouwelijke empowerment van de ontwerpster. Om het thema kracht bij te zetten, heeft NET-A-PORTER acht vrouwen van de Incredible Women-gemeenschap uitgenodigd om de t-shirts te presenteren, waaronder Liv Little, Naomi Shimada, Thierry Chow, The Jaiy Twins en Coco Rocha. 100% van de winst wordt gedoneerd aan Women for Women International.

Lees hier meer over de campagne en shop de items via de NET-A-POTER website.

3 L'Oréal Paris
l'oréal paris slogan
L'oréal Paris

Ter ere van het vijftigjarig jubileum van de iconische slogan 'Omdat je het waard bent, zal L'Oréal Paris haar strijd voortzetten om barrières te doorbreken en vrouwen in hun kracht te laten staan door middel van innovatieve producten. Niet alleen doneert L'Oréal duizenden lipsticks aan vrouwen van goede doelen (want iets kleins als een mooie kleur op de lippen, heeft grote impact op het zelfvertrouwen van de vrouw), maar ook lanceert L’Oréal samen met de Nederlandse organisatie Fairspace op Internationale Vrouwendag het internationale trainingsprogramma Stand Up tegen straatintimidatie. Daarbij lanceren ze een podcast waarin Geraldine Kemper vrouwen als Tatjana Almuli en Yeliz Çiçek spreekt over hun ervaring met straatintimidatie.

De podcast is vanaf 22 maart te beluisteren via de website van Stand Up.

4 Ole Lynggaard Copenhagen
lynggaard familie
Ole Lynggaard Copenhagen

Ole Lynggaard richtte zijn eigen juwelenhuis op in 1963, Ole Lynggaard Copenhagen. Met als doel iedere vrouw zich mooi en uniek te laten voelen, geïnspireerd door Karin Lynggaard, zijn vrouw en al meer dan vijftig jaar zijn muze. In 1987 maakte Charlotte Lynggaard, Ole's dochter en inmiddels artistiek directeur van het Huis, haar eerste stappen bij het merk als leerling goudsmid. In die tijd waren er maar weinig vrouwelijke goudsmeden werkzaam in de sector, maar met hulp, vertrouwen en de drijfkracht van haar vader, wilde zij haar dromen najagen. Sterk geïnspireerd door de vrouwen in haar leven en gedreven om andere vrouwen te inspireren en aanmoedigen hun dromen na te streven, geeft Charlotte Lynggaard de derde generatie van de familie Lynggaard de ruimte om hun eigen levenspad te vinden en te volgen.

Neem een kijkje op de website en Instagram van Ole Lynggaard Copenhagen.

5 UNIQLO x The TittyMag
uniqlo x the tittymag
UNIQLO x The TittyMag

UNIQLO en The TittyMag, een feministische kunstplatform, vieren vrouwelijk talent met een expositie ter ere van Internationale Vrouwendag. Voor de expositie is een selectie gemaakt van lokaal aanstormend talent met uiteenlopende visies, waarbij ze hun visie visueel weergeven op het populaire UNIQLO T-shirt. De uiteenlopende en dynamische resultaten zijn in lijn met de ontwerpen van UT, de UNIQLO T-shirt collectie die dient als canvas voor internationale kunstenaars en popcultuur. De planning van de expositie is als volgt:

8 maart – 14 maart
Marina Heuvelman in UNIQLO Grote Marktstraat in Den Haag
Judith Pool in UNIQLO Kalverstraat in Amsterdam

15 maart – 22 maart
Wies van der Wal in UNIQLO Grote Marktstraat in Den Haag
Sisters Janssen in UNIQLO Kalverstraat in Amsterdam

Daarnaast vindt er een online paneldiscussie plaats, Emerging Stronger - Resilient Women Building Bridges Towards a Better Future. De discussie is toegankelijk via een livestream op maandag 8 maart, 20.00 uur, waarvoor je je hier kunt registreren.

6 ASICS
asics women’s sunrise programma
Asics

ASICS lanceert op Internationale Vrouwendag het ASICS Women's Sunrise Programma. Verschillende experts en atleten delen hun ervaringen en adviezen over hoe je beweging kunt gebruiken om de mentale druk te verlichten, de druk om te presteren aan te kunnen en de vrouwelijke cyclus in evenwicht te brengen. Alles om lichaam en geest in balans te brengen. Naast verschillende Instagram Live-sessies, lanceert het merk ook de nieuwe ASICS Sakura-collectie. De collectie bestaat uit schoenen en kleding die ontworpen zijn om vrouwen comfort en balans te bieden, geïnspireerd door de sereniteit van de natuur.

Shop hier de nieuwe ASICS Women's collectie via de website.

7 DeMellier
DeMellier

De 7 Women 7 Causes campagne van DeMellier is een samenwerking tussen DeMellier's oprichter Mireia Llusia-Lindh en zes andere inspirerende vrouwen die hun creatieve krachten bundelden om een collectie van zeven schoudertassen te creëren. Elke ontwerpster heeft een voor haar ontworpen tas een goed doel uitgekozen dat haar aan het hart ligt en 100% van de opbrengst wordt hieraan gedoneerd. Het is dus een zero profit-campagne. Goede doelen die deelnemen zijn onder andere The Black Curriculum, Malala Fund en No More Plastic Foundation.

Shop hier de unieke DeMellier collectie.

8 Charlotte Tilbury
Charlotte Tilbury

Ter ere van Internationale Vrouwendag heeft Charlotte Tilbury in totaal meer dan een miljoen euro, uit de verkoop van de Hot Lips 2-collectie, toegezegd aan Women for Women International: een goed doel die vrouwen helpt overleven die op de gevaarlijkste plekken ter wereld leven. Dankzij Charlotte Tilbury's belofte is het goede doel in staat om hun Stronger Women, Stronger Nations-trainingsprogramma naar nieuwe gebieden te brengen, wat betekent dat meer vrouwen zullen leren hoe ze geld kunnen verdienen en besparen, de gezondheid van hun gezin kunnen verbeteren en hun stem kunnen laten horen in hun eigen land.

Shop hier Charlotte Tilbury's Hot Lips 2-collectie via de website.

9 Bumble
whitney wolfe herd
Bumble

Onlangs maakte dating-app Bumble de sprong naar de beurs. Whitney Wolfe Herd, oprichter en CEO van Bumble werd daarmee de jongste vrouwelijke selfmade miljardair en een van de leidende vrouwen in de technische wereld. Met Internationale Vrouwendag op 8 maart heeft Whitney in 2021 nu al grote stappen gemaakt op het gebied van vrouwenemancipatie: Bumble is een van de eerste dating-apps die is gebouwd met vrouwen als middelpunt. Ongeacht het type relatie, vrouwen zetten altijd de eerste stap op Bumble. Alle soorten rechtvaardige relaties zijn een belangrijk onderdeel van een gezond en gelukkig leven. De app is gebouwd rondom vriendelijkheid, respect en gelijkheid - en daar speelt iedereen een belangrijke rol in.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws