Zo besteden deze webshops aandacht aan Internationale Vrouwendag

Vogue selecteert de leukste initiatieven.

Face, Eyebrow, Nose, Beauty, Skin, Lip, Chin, Cheek, Eye, Fashion accessory,
Vestiaire Collective

Zondag 8 maart is het Internationale Vrouwendag. Een dag waarop wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor de vrouwenzaak. Over de hele wereld worden evenementen georganiseerd om bewustwording rondom de emancipatie van vrouwen te vergroten. Ook een aantal merken uiten hun steun voor voor deze belangrijke dag met speciale campagnes en acties. Vogue selecteerde een aantal favorieten.

Advertentie - Lees hieronder verder
1 Vestiaire Collective
Skin, Face, Beauty, Eyebrow, Jewellery, Chin, Fashion accessory, Nail, Close-up, Lip,
Vestiaire Collective

Vestiaire Collective verzamelde voor International Women’s Day exclusieve kledingstukken, rechtstreeks gedoneerd uit de garderobes van een aantal stijlvolle en sustainable modevrouwen. De oprichters van het re-sale platform Fanny Moizant en Sophie Hersan kozen onder andere Julia Restoin Roitfeld, Margherita Missoni en Arizona Muse voor de campagne. Dit is dus je kans om de Givenchy-hakken van Roitfeld te scoren die ze in 2007 droeg naar het Met Gala, of de favoriete archiefstukken van Missoni, uitgekozen door Margherita. Alle opbrengsten gaan naar de verschillende goede doelen die de vrouwen uit hebben gekozen. De veiling is nu live tot en met 9 maart, dus sla je slag.

2 & Other Stories
Pink, Costume, Fun, Headgear, Personal protective equipment, Sitting,
Grace Bukunmi

Ten ere van Internationale Vrouwendag vroeg & Other Stories negen vrouwelijke fotografen om een serie zelfportretten te schieten voor hun #herimageherstory campagne. Voor iedere post die gedeeld wordt onder die hashtag doneert het merk $1 aan CARE – een organisatie die zich inzet voor onderwijs voor jonge meisjes. Je kunt de limited edition posters ook online bestellen, de opbrengst daarvan gaat ook naar CARE. Op de website van & Other Stories kun je de verhalen achter de foto's lezen.

3 Ace & Tate
Illustration, Art,
Ace & Tate

Brillenmerk Ace & Tate vraagt deze zondag aandacht voor genderongelijkheid met het initiatief Eye to Eye. Voor het project stelden ze vijf illustratoren de vraag: wat betekent gelijkheid voor jou? De limited edition serie illustraties zijn vanaf zondag te koop in hun winkel in de Huidenstraat in Amsterdam. Alle opbrengsten worden gedoneerd aan The Fred Hollows Foundation, een organisatie die zich inzet tegen blindheid.

4 Charlotte Tilbury x Net-a-porter
Clothing, White, Shoulder, Waist, Fashion model, Fashion, Footwear, Neck, Sleeve, Joint,
Charlotte Tilbury

Visagist van de sterren, Charlotte Tilbury, heeft voor Net-a-porter een t-shirt ontworpen ter ere van Internationale Vrouwendag. De volledige opbrengst van de verkoop gaat naar Women for Women – een initiatief dat vrouwen in oorlogsgebieden helpt hun leven weer op te bouwen, een organisatie waar Tilbury nauw mee is verbonden. Het shirt met de tekst ‘The Magic Within’ in Charlotte’s handschrift is exclusief verkrijgbaar op Net-a-porter.

5 Far Fetch x Dress For Success
Clothing, White, Fashion model, Dress, Fashion, Yellow, Pink, Beige, Fashion design, Photo shoot,
Far Fetch

Farfetch heeft de handen ineen geslagen met Dress For Success – een organisatie die vrouwen helpt om professioneel voor de dag te komen en hen handvatten geeft om zichzelf verder te ontwikkelen. Voor de samenwerking hebben verschillende merken, waaronder Alessandra Rich, Batsheva, Susan Fang en Collina Strada, kledingstukken uit hun collecties gedoneerd. Farfetch zal daarbij een deel van hun opbrengsten aan Dress For Success schenken.

6 L'Occitane
Black, People, Tribe, Lip, Human, Hand, Mouth, Muscle, Adaptation, Neck,
L'Occitane

Frans beautymerk L'Occitane lanceerde voor Internationale Vrouwendag een speciale sheabutter: de Solidarity Balm. Van ieder potje dat verkocht wordt zal 100% van de opbrengst naar de L'Occitane Foundation gaan, een fund waarmee ze organisaties supporten die zich inzetten voor vrouwen in Burkina Faso.

7 Net-a-porter
Room, Sitting, Neck, Photography, Furniture, Interior design, Comfort,
Nanushka

Naast Charlotte Tilbury nodigde Net-a-porter nog 19 andere designers uit om een t-shirt voor te ontwerpen voor Internationale Vrouwendag. Onder andere Stella McCartney, Ganni, Jimmy Choo en Nanushka deden mee aan de actie, waarvan de opbrengst naar Women for Women gaat. Onder de hashtag #INCREDIBLEWOMEN zijn al verschillende celebs gespot in de t-shirts, waaronder Nicole Kidman, Elle Fanning en Brooke Shields.

8 Diane von Furstenberg
Design, Event, Interior design,
Diane von Furstenberg

Diane von Furstenberg is altijd al een uitgesproken feminist geweest. Het is dan ook geen verassing dat ze International Women's Day aangrijpt om de vrouwenzaak nog meer onder de aandacht te brengen. In een van haar winkels in New York host ze op die dag een paneltalk met inspirerende vrouwen. Daarnaast ontwierp ze een aantal exclusieve items, waaronder een zijden sjaal en een notebook, waarvan de opbrengsten naar een goed doel gaan dat zich inzet voor het mentoren van vrouwen. Tot slot sloeg ze de handen ineen met Amazon en cureerde ze op de online marktplaats een pagina met vrouwelijke kleine ondernemers, die volgens haar meer aandacht verdienen.

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws