Proenza Schouler lanceert make-upcollectie tijdens New York Fashion Week

Proenza Schoulers eerste make-upcollectie in samenwerking met Lancôme.

proenza-schouler-make-up
ImaxtreeVogue.com

Tijdens hun comeback op New York Fashion Week na jaren in Parijs, lanceerden designers Jack McCollough en Lazaro Hernandez van Proenza Schouler hun make-uplijn met Lancôme. Het label bestaat inmiddels 16 jaar. In de collectie zien we veel draagbare jurken, oversized jasjes en cowboy stijl-shirts, terwijl ook de nieuwe make-up multifunctioneel blijkt.

Advertentie - Lees hieronder verder
Lancôme
Lancôme

Raw beauty

'Het zijn als kunsttools voor je gezicht', zo vertelde McCollough aan Vogue.com. Zij benaderde de samenwerking met Lancôme heel speels, waarbij ze werden begeleid door de creative director van het merk Lisa Eldridge. Abstracte schilders, waaronder wijlen Ellsworth Kelly en Carmen Herrera, vormden de inspiratie. De kunstreferenties zijn direct zichtbaar in de two-tone verpakking: elektrisch violet- en pruimtinten ter decoratie op de oogschaduwpaletten met tien kleuren, hot pink en oranje voor de cushion-compact highlighter. Verder zit er ook nagellak, een wijnkleurige mascara, plus tal van lipsticks (mat en transparant) bij. Als ook varianten op kajal: vier neutrale tonen voor de ogen, en vier meer heldere kleuren (met bijpassende glosses) voor de lippen. 'Het gaat echt om de New York cool girl', vult Eldridge aan, die ook deelde dat de ontwerpers 'anti-foundation' zijn. 'Ze willen niet afleiden van de individuele schoonheid van de vrouw.' Wel zo verfrissend nu iedereen op Instagram wel FaceTuned lijkt.

Lancôme
Lancôme
Advertentie - Lees hieronder verder
Lancôme
Lancôme
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion Week