Fila is terug met een show tijdens Milaan Fashion Week

De 90's favoriet is here to stay.

fila-milaan-fashion-week
Getty ImagesGetty Images

Fila, het cult sportlabel uit de jaren ’90, presenteerde dit weekend de nieuwe collectie niet met een grote campagne, maar met een modeshow. Voor de speciale presentatie streek het Italiaanse sportmerk neer in de modehoofdstad van thuisland Italië: Milaan.

Milaan Fashion Week

Fila is terug. Als statement koos het sportmerk voor een showpresentatie tijdens Milaan Fashion Week. De nieuwe creative directors Josef Graesel en Antonino Ingrasciotta, die onlangs overstapten van Adidas Originals naar Fila, presenteerden een vrouwen-, mannen- en schoenencollectie tijdens de Milanese modeweek. Het was ook direct het startschot voor een tentoonstelling in het Triennale Museum, waar onder andere campagnebeelden, nooit eerder vertoonde beelden en video’s te zien zijn, die de rijke geschiedenis van Fila weergeven, dat in 2011 – nog voor Nike en Adidas – opgericht werd.

Advertentie - Lees hieronder verder
Getty ImagesGetty Images

High sportswear

Met de presentatie tijdens Milaan Fashion Week wil Fila’s directeur Gene Yoon laten zien dat sportswear en high fashion makkelijk samengaan. ‘Sportwear wordt steeds belangrijker in de mode-industrie. Het is de vraag van de consument,’ zegt hij in een interview met BOF.

Getty ImagesTristan Fewings

Fila kreeg de laatste jaren meer zichtbaarheid in de modewereld door opvallende samenwerkingen. Zo showde de Russische ontwerper Gosha Rubchinskiy in 2016 kledingstukken met het Fila-logo op de catwalk, een collectie die volgens Lyst in de weken daarna online trending was. Ook Fendi werd geïnspireerd door Fila en leende de typografie van het sportmerk voor de Herfst/Winter 2018 collectie. Met de presentatie tijdens Milaan Fashion Week slaat Fila een nieuwe weg in.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion Week