Dankzij Romee Strijd en Laurens van Leeuwen hoef je voor cadeau-inspiratie niet ver meer te zoeken: hun sieradenlabel Naetur verkoopt genoeg items om bij weg te dromen. Vogue vertelt je alles wat je wil weten over het gezamenlijke project van het koppel, van de producten tot de motivatie achter de oprichting.
Verhaal achter Naetur
Romee en Laurens hadden altijd al de droom om samen een merk op te zetten, vertelt de vader in spé. 'Ik heb zelf al wat ervaring in de sieradenindustrie (in 2015 had Laurens al even een accessoirelabel, red.) en daar is 'Naetur' uit voortgekomen.' De naam stamt af van het Engelse nature en spreek je ook hetzelfde uit. Met het label willen ze mensen terugbrengen naar hun eigen natuur. 'Omarm wie je bent, ook de dingen die je moeilijker te accepteren vindt van jezelf. We hopen dat mensen op deze manier wat minder druk voelen om iets te moeten zijn of doen wat ze niet willen.'
Van kettingen tot ringen
Ze streven samen naar producten van een goede kwaliteit, die ondertussen bereikbaar zijn voor iedereen. Romee is nauw betrokken bij het creatieve proces: van design- en materiaalkeuze tot aan de campagnes. Het stel presenteert Naetur expres niet als 'het label van Romee Strijd', omdat het in de eerste plaats om de kwaliteit van het merk moet gaan. Naetur verkoopt verschillende kettingen, oorbellen, ringen en armbanden in goud- en zilverkleur. Laurens: 'Momenteel zijn we bezig met onze zoektocht naar een nieuw kantoor, en dan willen we in 2021 zelfs het team uitbreiden.' Naetur verzendt wereldwijd en is te koop via hun webshop.