Vogue
Coco Neige en Coco Beach: Chanel lanceert ski- en zwemcollectie

fashion

Coco Neige en Coco Beach: Chanel lanceert ski- en zwemcollectie

Datum
Chanel, Resort 2012, InDigital.

Karl Lagerfeld werkt aan twee nieuwe mini-collecties voor Chanel: skiwear Coco Neige en swimwear Coco Beach. Volgens Women’s Wear Daily kwam de modeontwerper op het idee toen hij op vakantie was in Saint-Tropez, waar het hem opviel dat de Chanel-winkel niet over een sterk assortiment strandspullen beschikte.

Coco Neige & Coco Beach

Naast zijn tweejaarlijkse ready-to-wear collecties, is Lagerfeld verantwoordelijk voor twee couture shows, een cruise collectie en de jaarlijkse Métiers d’Art lijn. Bruno Pavlovsky, president of fashion bij Chanel, zegt dat de collecties gemaakt zijn voor de directe behoeftes van de klant. 'We hebben ongeveer 30 winkels aan de kust, en tijdens de maanden juni en juli, wanneer steden als Cannes, Nice, Capri, Barcelona en [steden in] Florida ongelofelijk druk zijn, hangen er wintercollecties in de winkel,' legt hij uit aan WWD

Skibroeken en bikini's

De Coco Beach-collectie bestaat uit badpakken, bikini’s, bandana’s, badstof cover-ups, denim stukken, tassen en espadrilles. De badkleding is zwart met het bekende dubbele C-logo, of in handgeschilderd rastermotief op een roze of rode achtergrond. De strandcollectie ligt vanaf juni in 26 geselecteerde winkels, de skicollectie Coco Neige vanaf juli en augustus, tegelijkertijd met de Herfst/Winter collecties. De skicollectie zal ook in skiresorts zoals Courchevel te koop zijn, waar Chanel een tijdelijke winkel heeft tijdens de wintermaanden. Onder andere donsjacks, nylon skibroeken, zwarte truien en shearling laarzen en tassen horen bij de Coco Neige lijn. 'Dit is een manier om de tijd te nemen om te werken aan producten die meer technisch zijn en die meer tijd eisen voor de ontwikkeling,' zegt Pavlovsky.

Energie

Op sommige stukken zal een speciaal Coco Neige-logo te zien zijn, de logomania is dus nog niet voorbij. Pavlovsky benadrukt dat Karl Lagerfeld in deze mini-collecties net zoveel energie steekt als in de normale collecties. 'Karl heeft aan elk stuk gewerkt, hij heeft alles gezien. Hij is heel betrokken en wil altijd dat het werkt. Dat is het belangrijkst. Dit is geen tweederangs collectie. De energie die erachter zit is hetzelfde.'

ASOS introduceert nieuwe tool om miskopen voor eens en altijd te voorkomen

 

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Vogue.nl.
Dit vinden wij jammer, want Vogue.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk.
Wil je een uitzondering maken voor Vogue.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan?
Klik dan hier. Veel dank!

Maak een uitzondering voor Vogue.nl > Sluiten