Vogue
Dior van start met ‘@Dior for Women” mentorschap voor studenten

fashion

Dior van start met ‘@Dior for Women” mentorschap voor studenten

Datum

Het Women @ Dior evenement in Parijs gisteren was het startschot van het één jaar durende mentorprogramma van Dior voor vrouwen wereldwijd, meldt Women’s Wear Daily. Tijdens dit programma vormen 100 vrouwelijke medewerkers van Dior een duo met 100 topstudenten uit verschillende business-, mode en technische scholen.

Kansen voor vrouwen

Maandag verzamelden de deelneemsters zich voor een tweedaagse conferentie, met drie thema’s: education, empowerment en elevation. Activiteiten van het evenement waren onder andere het bezoeken van Dior archieven en haute couture ateliers, workshops met experts, en een gesprek met de grote namen binnen het modehuis. Maria Grazia Chiuri, creative director women’s wear bij Dior, is begonnen met het mentorprogramma in 2017 om vrouwen te inspireren en motiveren. ‘Het Women @ Dior initiatief is zo bijzonder omdat het de boodschap versterkt die we met onze mode uit willen dragen. (…) Wij geloven er rotsvast in dat we de maatschappij ten goede kunnen veranderen,’ vertelt ze aan WWD.

Women on top

De deelneemsters komen uit landen over de hele wereld; van Frankrijk tot Zuid-Korea. LVMH’s Chantal Gaemperle, vindt het belangrijk meer vrouwen op hoge posities te hebben binnen het bedrijf. ‘Sinds we zijn begonnen met aandacht leggen op de noodzaak om kansen voor vrouwen te vergroten, en daarbij hun toegang tot sleutelposities binnen onze groep,  zijn we – door onze moeite en volharding – van 23% vrouwen in top managementposities naar 40% gegaan.’ Doel is om dit percentage naar 50% te verhogen voor 2020. ‘Mijn volgende stap is om een diversiteitscultuur te ontwikkelen die verder gaat dan gender en ook kijkt naar verschillende seksuele orientaties en nationaliteiten. Als je kijkt naar het LVMH-universum, komen onze klanten ook uit China, Latijns-Amerika, het Midden-Oosten enzovoorts. We hebben managers nodig die deze typen klanten representeren, die hun cultuur begrijpen, en daarom denk ik dat diversiteit in onze teams zonder twijfel een prestatiefactor is,’ concludeert Gaemperle. Lees het hele interview op WWD.

Selena Gomez werkt samen aan kledingcollectie met Coach

 

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Vogue.nl.
Dit vinden wij jammer, want Vogue.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk.
Wil je een uitzondering maken voor Vogue.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan?
Klik dan hier. Veel dank!

Maak een uitzondering voor Vogue.nl > Sluiten