Vogue
Deze veranderingen gaat Hedi Slimane teweeg brengen bij Céline

fashion

Deze veranderingen gaat Hedi Slimane teweeg brengen bij Céline

Datum
Auteur
Door de redactie
Getty Images

Nadat in het najaar van 2017 bekend werd dat Phoebe Philo het Franse modehuis Céline ging verlaten, werd er druk gezocht naar een opvolger. Begin dit jaar kwam het nieuws naar buiten dat de voormalige ontwerper van Saint Laurent, Hedi Slimane, de creative leiding op zich gaat nemen. De 49-jarige ontwerper uit Los Angeles gaat een hoop veranderen bij het modehuis.

Uitbreiding

Volgens Business of Fashion is Slimane van plan het merk een complete make-over te geven. Zo zijn er plannen om alle 140 winkels van Céline te renoveren, waarbij er een uitbreiding plaatsvindt van couture, mannenkleding en geuren. De winkels zouden groter moeten worden om de uitbreiding te kunnen ondersteunen. Wat precies de plannen zijn van Slimane voor het Franse modehuis, wordt (nog) niet bekend gemaakt door zowel Céline als LVMH, het moederbedrijf van het merk. Maar volgens bronnen zou Slimane het business model willen aanpakken om zo meer aansluiting te krijgen bij een jongere doelgroep, inclusief samenwerkingen met streetwear merken als Supreme, het ontwikkelen van capsule collecties en het openen van pop-up stores.

Groei

Slimane heeft de lastige taak om het succes van zijn voorganger Phoebe Philo, die ruim tien jaar aan het roer van Céline stond, te evenaren. Philo bezorgde het modehuis met haar minimalistische esthetiek waarmee ze de harten van vele modefans wereldwijd wist te winnen een verhoogde omzet van bijna een miljard euro. ‘Het doel is om minstens twee tot drie miljard te groeien, en misschien zelfs meer in de komende vijf jaar,’ zegt Bernard Arnault, de CEO van LVMH. Zoals Philo het luxe modehuis verrijkte met haar inzichten, zo gaat Slimane dat ook doen op zijn manier. De eerste collectie onder leiding van Slimane zal aankomende september worden geshowd tijdens Paris Fashion Week.

De opvallendste momenten van Meghan Markle's Trooping the Colour debuut in Londen

 

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Vogue.nl.
Dit vinden wij jammer, want Vogue.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk.
Wil je een uitzondering maken voor Vogue.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan?
Klik dan hier. Veel dank!

Maak een uitzondering voor Vogue.nl > Sluiten