Vogue
Vogue Fashion's Night Out Report

fashion

Vogue Fashion's Night Out Report

Datum
Auteur
Rinke Tjepkema
Reinier RVDA

De weergoden zegenden Fashion's Night Out met zwoele temperaturen en vanaf het moment dat de open Vogue-bus met cheerleaders, aanstormende modellen, hoofdredacteur Karin Swerink en ontwerpers Bibi van der Velden, Frans Molenaar, Claes Iversen en Maria Kooistra arriveerde voor de Bijenkorf kon de tweede editie van Vogue Fashion's Night Out niet stuk meer.

Op de klanken van Florence and the Machine's Spectrum werd de avond voor geopend verklaard - Karin Swerink knipte symbolisch een lint door voor ze met de redactie plaats nam voor de fashion show van fashion editor Saskia van Langevelde in een volgestroomde Bijenkorf.

Verder was gedurende de avond in het warenhuis de huisgemaakte jam (haute confiture) van Claes Iversen en konden bezoekers poseren in de iconische seventies cape van Frans Molenaar.
De sieradencollectie van Maria Kooistra (gebaseerd op symbolen uit de Chinese dierenriem) was voor het eerst te bewonderen en de tattooshop van Bibi van der Velden werd druk bezocht. De Bijenkorf Kitchen was het toneel voor MOAM talk, waar onder meer Vogue's Martien Mellema, Olcay Gulsen en Sabrina Meijer met elkaar in gesprek gingen.

Daarna zette het gezelschap in de dubbeldekker koers richting de P.C. Hooftstraat, om na een ereronde door de bomvolle, afgezette straat halt te houden in de de Hobbemastraat voor de opening van het Vogue Warehouse, een pop-up store voor slechts een avond.

Binnen waren Vogue-goodies te koop, het nieuwe oktobernummer en verkochten vijf jonge designers (Duran Lantink, Loekie Mulder, Jazz Kuipers, Henriette Tilanus, Anne van den Boogaard) customized Vogue T-shirts. Gewinkeld kon er ook worden; bij de mini-boetieks van Rika, Wouters & Hendrix, Marc by Marc Jacobs, Het Haartheater/Redken, O.P.I, Centre Neuf en Swarovski.
Middels een hoelahoep battle werd gestreden om twee kaarten voor de film Jeune & Jolie met de Franse actrice Marine Vacth in de hoofdrol. In het Vogue-café gaven tonijnburgers van the Lobster House de vereiste fashion fuel om uren mee te winkelen.

In de P.C. Hooftstraat om de hoek ontstond een spontaan straatfeestje, met rijen fashion fans voor hun favoriete boetiek en cocktails, mini-hamburgers van The Butcher, Moët & Chandon champagne ijsjes en natuurlijk champagne. De limited edition FNO-nagellak van Chanel was binnen no-time uitverkocht.
Bij Michael Kors was het dringen voor de vijf tassen die verloot werden en bij Hermès kon je een spectaculaire dans-show aanschouwen.
Zes lucky lezeressen konden een modevraag aan hoofdredacteur Karin Swerink stellen via de Google+ hangout in de Bijenkorf, ook live te volgen op computer en smartphone. Om zoveel mogelijk reistijd te besparen en niets te missen was het mogelijk je gedurende de avond in stijl te laten vervoeren in de auto’s van Mercedes Benz en de Tommy Hilfiger yellow cabs.

Ontwerpers Marga Weimans kleedde het Conservatorium Hotel aan, Peet Dullaert ging een samenwerking aan met Tiffany & Co terwijl Mattijs van Bergens sieraden te zien waren bij Schaap en Citroen, in het Stedelijk Museum tot slot was een installatie van Bas Kosters te bewonderen op de trap.

Toen om tien uur de boetieks hun deuren sloten bleef het op straat nog lang feest…en natuurlijk was er een after-party, waarover later meer!
Bekijk de hoogtepunten van de avond in de gallery.

#VogueNLFNO

 

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op Vogue.nl.
Dit vinden wij jammer, want Vogue.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk.
Wil je een uitzondering maken voor Vogue.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan?
Klik dan hier. Veel dank!

Maak een uitzondering voor Vogue.nl > Sluiten