Givenchy komt met een nieuwe it-bag en dit is alles wat we over de '4G' weten

Matthew M. Williams debuuttas voor het Franse modehuis wordt ongetwijfeld dé accessoire van deze zomer.

givenchy 4ghandtas
Givenchy

'De 4G is mijn eerste grote tas voor Givenchy,' vertelt Matthew M Williams aan Vogue vanuit zijn Parijse studio. 'Ik ben er heel trots op, omdat het een combinatie is tussen alle elementen waar ik sinds m'n start mee heb gespeeld.'

Givenchy's 4G tas

De naam '4G' is gebaseerd op het logo van Givenchy, en wordt vanaf 1 mei – het moment waarop-ie in de winkels ligt – waarschijnlijk dé nieuwe accessoireverslaving van de meest stijlvolle vrouwen ter wereld. Chrissy Teigen, Rihanna en Kate Moss grepen eerder immers al naar Givenchy's Antigona-ontwerp, waardoor het modehuis inmiddels de hofleverancier van de 'it' bag is.

Voor de 4G handtas – een klassiek rechthoekig model – koos Williams voor leder in verschillende kleuren, variërend van zwart, ivoor en cappuccino tot avocado groen, babyroze en donker khaki. 'De tas komt in een gestroomlijnde en grafische vorm die compleet als Givenchy voelt, zeker met '4G' in hardware,' vertelt Williams over de metalen details, die ook al het middelpunt vormen bij zijn eigen label Alyx. Ook in zijn debuutcollectie voor Givenchy was veel hardware te zien.

campagnebeeld van givenchy voor hun nieuwe 4g handtas
Courtesy of Givenchy

Matthew M Williams vertelt

'Al sinds mijn eerste dag wilde ik aan de slag met het 4G embleem. Ik vind het fantastisch dat-ie nu te vinden is op een tijdloze tas. Voor mij zijn accessoires meer dan een simpele toevoeging aan je look – ze zijn onderdeel van een groter silhouette, en kunnen daar op een hele specifieke manier aan bijdragen,' vertelt de ontwerper. Zijn oog voor detail is ook terug te zien aan de binnenkant van de tas, waar een aantal functionele zakken in te vinden zijn. Klaar zijn dus de dagen dat je moest graaien in je handtas, zoekend naar je favoriete lippenstift.

campagnebeeld van givenchy met hun roze it bag genaamd de 4g
Courtesy of Givenchy

Lanceringsvideo met Meadow Walker en He Cong

Om de tas te presenteren maakte Vogue een video in samenwerking met Simon Schmitt, met muzes Meadow Walker en He Cong in de hoofdrol. 'Het was een hele eer om met Givenchy en Matthew aan de 4G-campagne te werken,' zegt Walker, die de Givenchy Herfst/Winter 2021 show opende. 'Matthew is een goede vriend en een uitzonderlijk creatief talent, en ik ben geobsedeerd met het concept waar hij mee op de proppen kwam voor de video.' Cong voegt daaraan toe: 'Het is gewoon zo sophisticated – ik vond mijn roze look fantastisch. Het voelde speciaal en liet me direct verliefd worden op de tas, zoals ik al had verwacht.'

This content is imported from Instagram. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.

Het filmconcept draait vooral om het zelfvertrouwen van de Givenchy-vrouw.
Williams voegt toe: 'De film moest in contrast staan met de hedendaagse consumptiehonger. Ik wil emoties bij mensen oproepen die blijven hangen, waardoor je de video eindeloos wil blijven kijken.'

This content is created and maintained by a third party, and imported onto this page to help users provide their email addresses. You may be able to find more information about this and similar content at piano.io
Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Stijl