fashion-meets-film-deze-capsulecollectie-brengt-een-ode-aan-italiaanse-cinema-287266
©Courtesy of Zalando x Aspesi

Mode en film zijn kunstvormen die elkaar al eeuwenlang beïnvloeden. Zo werden er interessante films gemaakt over de modewereld (denk aan Mahogany of The Devil Wears Prada). Maar andersom laten modemerken zich ook regelmatig inspireren door de filmindustrie. Zoals nu: Zalando en het Italiaanse modemerk Aspesi brengen samen een capsulecollectie uit die een hommage brengt aan Italiaanse cinema.

Zalando en Aspesi lanceren capsulecollectie

De modeweek in Milaan begint goed, met de onthulling van de capsulecollectie Cinema Club van Zalando en Aspesi. De collectie brengt een eerbetoon aan de tijdloze magie van de Italiaanse cinema. De samenwerking ontstond uit het verlangen om de ‘Gouden Eeuw’ van filmcultuur nieuw leven in te blazen voor jonge millennials, waardoor de collectie een liefdesbrief wordt aan de rijke geschiedenis van de Italiaanse cinema.

Hoe dit eruitziet? Elk kledingstuk vertelt een verhaal, geïnspireerd op iconische scènes van Italiaanse meesterwerken. Zo zien we een scene uit Il bell’Antonio, een Italiaanse dramafilm van Mauro Bolognini uit 1960. Maar ook een innige scene uit de film Le sorprese dell’amore, een romantische komedie uit 1959, geschreven en geregisseerd door Luigi Comencini. Om deze beelden uit de filmgeschiedenis naar het nu te vertalen, zijn ze geprint op utility kleding als nylon (de stof waar Aspesi zo bekend om staat) boxy jacks, rokken, cargobroeken en totebags, net als katoenen T-shirts.

Van cinefiel tot modeliefhebber

En zo is de collectie, bestaande uit zestien items, de perfecte samensmelting tussen Aspesi’s iconische mode-erfgoed en de eigentijdse benadering van luxe door Zalando. Lena Sophie-Roeper, Directeur Designer & Luxury bij Zalando, vertelt hierover: “We willen onze band met moderne luxeliefhebbers verdiepen door samen een exclusief product voor Zalando te creëren. Dit is een prachtig voorbeeld van hoe we op een betekenisvolle manier samenwerken met designers en iconische luxemerken.” Carlos Pellegrini, VP Marketing & Sales bij Aspesi, voegt hieraan toe: “Samen vormen we een modeverhaal dat grenzen overstijgt en de vreugde van innovatie en tijdloze expressie viert met een eigentijdse touch.”

Of je nu een cinefiel bent of een modeliefhebber: in de capsulecollectie wil je niets liever dan een avondje de mooiste Italiaanse films bingen. Cinema Club is vanaf vandaag verkrijgbaar op de website van Zalando. Bekijk hieronder de campagnebeelden, met Italiaanse acteurs Coco Rebecca Edogamhe en Mattia Carrano in de hoofdrol.

capsulecollectie cinema club
©Zalando x Aspesi
zalando aspesi
©Zalando x Aspesi