Nieuwe Vogue coverster en influencer Veronika Heilbrunner: 'Het went nooit om zo intensief met jezelf bezig te zijn'

Veronika siert de cover van het januari/februarinummer van Vogue Nederland.

image
Tung Walsh

Influencer Veronika Heilbrunner en haar man Justin O’Shea ontvangen Vogue Nederland in hun huis in Londen. Vogue's Alja Bakker ontmoette het koppel en vergaapte zich aan hun eigenzinnige leefstijl en hun zoontje Walter. Hun leven is niet ingrijpend veranderd maar: ‘Ik word niet meer extatisch van een modefeestje, zoals vroeger.’ Ontmoet ’s werelds meest fashionable stel en hun modebaby. Lees hier een preview van het interview.

Justin: Driedelig pak, overhemd en bolo tie, alles SSS World Corp. Sokken, pantoffels, beide privébezit. Veronika: Blouse met print, cowboyriem, beide SSS World Corp. Jeans Levi’s, pantoffels, privébezit. Walter: Spijkerjasje Levi’s. Romper, spijkerbroekje, beide H&M. Bolo tie SSS World Corp. Sokjes privébezit.
Tung Walsh

Verliefd op Londen

In de hal beneden staat een zwarte Bugaboo die maar voor één iemand kan zijn: Heilbrunners zoon Walter, die de Duitse vier maanden geleden kreeg met Australiër Justin O’Shea (39). O’Shea en zij zitten beiden knee-deep in de modewereld; zij een graag geziene gastbij alle grote shows en ambassadeur van luxe modemerken, hij voormalig buying director van My Theresa en creative director van Brioni. En nu aan de leiding van eigen ginmerk Goldy en kledingmerk SSS World Corp., dat grossiert in tribal prints, neon en synthetica. Ze wonen hier, in hartje Mayfair, in wat ze zelf omschrijven als de ultieme bachelor pad. Een plek waarvan O’Shea als twintiger, toen ook wonend in Londen, al droomde: ‘Als ik dan door Mayfair liep, dacht ik: dít is het, hier wil ik ooit wonen. En dan het liefst in MountStreet.’ Het is de meest posh winkelstraat van de wijk, breed en met de mooiste winkels, een deli waar het stel verse sushi, sap en quiches haalt en waar de panden opgekocht zijn door rijke Arabieren. Op loopafstand vind je Buckingham Palace en Grosvenor Crescent, de duurste straat van Londen, waar huizen bijna twintigmiljoen pond kosten. Heilbrunner: ‘Aan de achterkant is het bij ons heel stil, maar aan de voorkant worden we soms gek van het geluid van de optrekkende Maserati’s.’

‘Er was altijd een reden om te zeggen: we doen het volgend jaar wel. Maar ineens voelde ik me raar.'

Babyklaar

O’Shea en Heilbrunner ontmoetten elkaar acht jaar geleden in de Acne-showroom in Londen, tijdens fashion week. Hij was meteen nieuwsgierig, maar nog brak van een feestje de vorige avond en zij had een vriend. Toch kletsten ze een tijdje en vroeg hij haar mee uit winkelen, waarna ze op klaarlichte dag een paar pints dronken in de pub. Twee jaar later wees hij haar op een vacature bij My Theresa. Ze kreeg de baan en sindsdien zijn ze samen. Een jaar of twee geleden begon de baby talk. Heilbrunner: ‘We hebben het eindeloos uitgesteld. Er was altijd een reden om te zeggen: we doen het volgend jaar wel – een superdruk seizoen of leuke klus die we niet wilden laten schieten. En toen ineens, midden in Paris Fashion Week, voelde ik me raar. Ik liep te zweten en moest elke twee uur iets eten. Ik wist meteen: zwanger.’

‘Het ís ook een stom woord. Iedereen is toch een influencer op z’n eigen manier?’

Veronika: Blazer met print, gebreide top met col, beide Prada.
Tung Walsh

Leven in de spotlights

Het publieke online leven heeft ook een keerzijde. Influencer worden, met alle kritiek die daarbij hoort, was dan ook nooit een doel op zich: ‘Het is vanzelf gegaan. Het begon ermee dat fotografen me bij de shows op-merkten en er steeds vaker foto’s van mij opdoken op bijvoorbeeld de site van Vogue US. Toen ik zwanger raakte, dacht ik: als influencer kan ik mijn agenda zelf indelen en zo veel mogelijk tijd doorbrengen met mijn gezin. En weet je, een paar jaar geleden had iedereen het over bloggers; mensen vonden het een vies woord en niemand wilde zo genoemd worden. Hetzelfde geldt nu voor influencers. Het ís ook een stom woord. Iedereen is toch een influencer op zijn manier?’

Veronika staat samen met baby Walter op de cover van Vogue Nederland's eerste editie van 2019, dat vanaf donderdag 13 december in de winkels ligt.

Fotografie: Tung Walsh
Styling: Gijsje Ribbens
Interview: Alja Bakker

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Magazine