Nieuw onderzoek: zeven op de tien Nederlanders shopt via smartphone

Een nieuw Mastercard-onderzoek neemt het online shopgedrag van Nederlanders onder de loep.

Vogue online shopping Night online shopgedrag mastercard
Vogue Nederland​​

Online shoppen is vandaag de dag even normaal als fysiek winkelen, zelfs als het gaat om dagelijkse boodschappen doen. Met Vogue Online Shopping Night dat op 30 oktober plaatsvindt – waarbij je van 12.00 tot 00.00 uur shopt met kortingen tot 50% bij door Vogue geselecteerde mode-, beauty- en interieurmerken op (inter)nationale webshops – is het meer dan interessant om eens te kijken naar het shopgedrag van Nederlanders. Maar heb jij al eens stilgestaan bij jouw online shopgedrag? Een nieuw Mastercard-onderzoek neemt nu het shopgedrag van Nederlanders onder de loep.

Shoppen met je smartphone

Uit een recent onderzoek van Mastercard blijkt dat zeven op de tien (70%) van de Nederlandse shoppers een smartphone gebruikt om online aankopen te doen, en meer dan een kwart (26%) doet dit vaak of zelfs altijd. 'Nederlanders omarmen mobiel shoppen omdat het snel, gemakkelijk en veilig is', zegt Arjan Bol, Country Manager Mastercard Nederland. Wist je trouwens dat het profiel van de online kopers van schoenen en lifestyle items 42% mannelijk en 58% vrouwelijk is? De opmerking die vrouwen steeds te horen krijgen dat ze verslaafd zijn aan online shoppen, geldt dus net zo goed voor mannen.

      Mode-aankopen meest populair

      Uit het onderzoek blijkt dat kleding en accessoires de meest populaire mobiele aankopen zijn. Bijna de helft van de Nederlandse shoppers (48%) koopt online kleding en accessoires via mobiele apparaten. De meerderheid daarvan maakt daarnaast nog eens gebruik van meer dan één shopping-app. De meerderheid van hen (62%) gebruikt twee tot vijf apps, 27% van hen zelfs zes of meer.

      Één klik op de knop

      Waarom de smartphone nu zo geliefd is om te shoppen? Aangezien onze telefoon bijna het verlengde is van onze arm hoeven we niet lang te twijfelen en ook ondervraagden bij het onderzoek waren heel duidelijk. De reden waarom ze graag winkelen met hun smartphones gaat vooral om de snelheid (37%), aankopen doen met één klik (22%), eenvoudigere navigatie (17%) en verbeterde beveiliging (10%).

      Zorgeloos shoppen

      Bijna een kwart van de ondervraagden geeft toe in het onderzoek bezorgd te zijn over de betrouwbaarheid van hun aankopen online. Gelukkig geeft Mastercard je de betrouwbaarheid dat bijna alle aankopen die afwijken van jouw bestelling opgelost worden, dit door hun succesvolle aflevergarantie en aankoopverzekering waarbij vrijwel al je aankopen automatisch en kosteloos verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging, dit minimaal 180 dagen na aankoop*. Het onderzoek laat zien dat in ruim drie kwart van de gevallen (77%) het probleem wordt opgelost.

      Ga jij tijdens Vogue Online Shopping Night achter je desktop je favoriete fashion items aan de haak slaan of ga jij met je mobiel tijdens je lunch of vanop de bank je winkelmand vullen? Met tips van Vogue-editors creëer je namelijk in 7 handige stappen de perfecte capsule-wintergarderobe. Shop away, dus!

      Lees hier meer over veilig betalen met Mastercard.

      *Shop tijdens Vogue Online Shopping Night met Mastercard. Vrijwel al je aankopen zijn dan verzekerd tegen schade, verlies, diefstal of verkeerde levering*. Bovendien maak je met elke Mastercardbetaling kans op een plek op de rode loper voor twee personen tijdens het Cannes Film Festival. Ga snel naar Vogue.nl/vosn en vind hier alles wat je moet weten over Vogue Online Shopping Night en de deelnemende merken.

      *De voorwaarden van je Mastercard hangen af van de bank of kaartinstantie die je Mastercard heeft uitgegeven. Voor meer informatie kun je bij hen terecht.

      Advertentie - Lees hieronder verder