Zalando zou Zalando niet zijn als ze niet zouden inspelen op de steeds groeiende markt voor designerspullen. De van oorsprong Duitse webshop zal menig designliefhebber blij maken met de uitbreiding van Zalando Premium – hierdoor zullen high-end designermerken als: Moschino Couture, Alberta Ferretti en Proenza Schouler White Label ook verkrijgbaar zijn. Met Vogue Online Shopping Night dat op 29 april plaatsvindt – waarbij je van 12.00 tot 00.00 uur shopt met 20% korting bij Zalando en bij de door Vogue overig geselecteerde mode-, beauty- en interieurmerken op (inter)nationale webshops – doken wij in de wondere wereld van de luxe modemerken. Zalando Premium Volgens relevante onderzoeken zal het online aandeel van premium en luxe modegoederen in Europa groeien. Zalando Premium is daar nu reeds het bewijs van, de premiumcategorie groeide in één jaar tijd (tussen 2018 en 2019) met maar liefst 35% en Zalando verwacht dat de categorie bovengemiddeld blijft groeien. Dat maakt het premiumassortiment een van de snelstgroeiende zakelijke entiteiten binnen Zalando. ‘Door uit te breiden met high-end designermerken is de missie om het Europese ‘online centrum’ voor mode te worden weer een stapje dichterbij’, aldus Lena-Sophie Röper – Director Premium & Luxury Zalando. De doelgroep De sterke vraag naar Zalando Premium wordt vooral gedreven door jongere klanten, die de neiging hebben om high-to-low outfit-mixen te kopen in combinatie met luxe high-end designer items. Gezien Zalando het grootste klantenbestand van GenZ en millennials in Europa heeft en deze doelgroep naar verwachting over 5 jaar (in 2025) 55 procent van alle luxe aankopen doet, is deze ontwikkeling erg interessant voor Zalando’s merkpartners. Zij kunnen immers via de designerbestemming binnen Zalando nieuwe klanten bereiken. Score ! Het huidige assortiment Vanaf vandaag bestaat het premium assortiment van Zalando uit meer dan 260 toppers van een designermerken, denk aan: Victoria Victoria Beckham , Vivienne Westwood en MM6 . Op dit moment wordt er gewerkt aan een upgrade voor de premium shopervaring, waarin creatieve content in de vorm van exclusieve campagnes op locatie een belangrijke rol gaan spelen. De toekomst Zalando zal, met hebberigmakende modemerken als Moschino Couture , Alberta Ferretti en Proenza Schouler White Label , haar premiumassortiment verdubbelen in periode van drie jaar. Met het nieuwe go big or go home -initiatief zet Zalando een sterke slash strategische stap in de premiummarkt van 38 miljard euro – die overigens negen procent van de Europese modemarkt vertegenwoordigt. Zalando: the gift that keeps on giving . Vogue Online Shopping Night: 29 april Nog meer goed nieuws? Uiteraard. Omdat we al onze lezeressen kennis willen laten maken met Zalando Premium krijg je tijdens Vogue Online Shopping Nigh t , bij besteding van minimum 90 euro ook nog eens 20% korting op het premiumassortiment. Cadeautje van Zalando en van ons.