Vetements toont nieuwste collectie in McDonald's in Parijs

De nieuwe Lente/Zomer collectie is een statement tegen het kapitalisme.

Modehuis Vetements staat bekend om een vernieuwende kijk op de modewereld, waar onconventionele silhouetten menig collectie bepalen. Tijdens de mannenmodeweek in Parijs toonde het modehuis haar nieuwste collectie met een waar statement tegen het kapitalisme. De locatie van de show toont de boodschap van de collectie op een contrasterende manier, waar de McDonald's op de Champs Élysées als decor diende.

View this post on Instagram

VETEMENTS SPRING SUMMER 2020 SHOW

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official) on

Fastfood

Het label wil met de collectie een statement maken tegen de hebzucht en de focus op consumeren op de bekende Parijse winkelstraat. Het eetgedeelte van de fastfoodketen fungeerde als catwalk waar modellen hun opwachting maakten terwijl ze frietjes aten. Aan de gasten werden drankjes geserveerd in bekers met de naam van het merk en informatie over de show werd uitgedeeld op servetjes.

View this post on Instagram

@vetements_official 🥤 #vetements #pfw

A post shared by Martina Giovanna Bardot (@martinagiovannabardot) on

View this post on Instagram

VETEMENTS SPRING SUMMER 2020 SHOW

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official) on

Collectie

De mannen Lente/Zomer 2020 collectie werd gekenmerkt door oversized looks die interpretaties weergeven van bewaker- en manager uniformen met naambadges die luidden: 'hallo mijn naam is: kapitalisme'. Looks afgeleid van veiligheidsagenten en werknemers van het fastfood keten bevatten oversized hemden en enorme bomberjacks met opvallende bewerkte logo's. Zo werd het PlayStation-logo omgetoverd tot de term PayStation en kreeg het logo van Internet Explorer de tekst Ecstacy.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Fashion Shows