dit-is-de-alcoholvrije-cocktail-van-de-zomer-ook-volgens-vogue-hoofdredacteur-yeliz-262898

De zomer is officieel begonnen en dat betekent dat we weer samenkomen in de zon en proosten op het goede leven. Het excuus om te genieten van frisse en verfijnde cocktails. Nu is er een nieuwe alcoholvrije variant, die je deze zomer zeker wil serveren aan je vrienden, familie en dierbaren.

Zomerse alcoholvrije cocktail

Om alvast in de zomerse stemming te komen, delen we hier dit heerlijke cocktailrecept. Deze nieuwkomer heet de Floreale Spritz en is ontwikkeld door het drankmerk Martini ter gelegenheid van hun 160-jarige bestaan. De cocktail is alcoholvrij – en dus ideaal voor iedereen – en heel makkelijk om thuis te maken. Zo doe je dat.

Non-Alcoholic Floreale Spritz

  • 75 ml Martini Floreale
  • 25 ml appelsap
  • 10 ml bruisend water
  • IJsblokjes
  • Citroenschijf

Vul een wijn- of ballonglas met ijs. Schenk de Martini Non-Alcoholic Floreale en het appelsap in het glas. Schenk er vervolgens bruisend water bij. Even roeren en garneer met een schijfje citroen.

Vogue’s Yeliz Çiçek

Ook Vogue’s hoofdredacteur Yeliz Çiçek genoot afgelopen week van deze verfrissende cocktail, maar dan op een wel heel bijzondere locatie. Yeliz nodigde goede vriendin Selma Omari uit voor een unieke ervaring in een luchtballon. Onder het bolvormige reservoir van het klassieke luchtvaartuig hing de mand voor de vriendinnen en de bemanning. Martini verzorgde daarin een tasting van deze cocktail.

“Om de 160e verjaardag te vieren van Martini mochten we mee de lucht in, voor een ‘aperitivo in the sky’, en kregen we in de lucht een tasting van de Martini Vibrante & Floreale: een alcoholvrij drankje. Ik heb heel veel lol gehad en ben dankbaar dat ik dit soort dingen mag doen met vriendinnen”, vertelt Yeliz. Het was dus zeker een unieke ervaring, die ook jij kunt beleven door mee te doen aan de winactie. Het merk geeft namelijk ook een aperitivo in the sky-ervaring weg.

Op grote hoogte

Martini viert hun verjaardag dit jaar op verschillende locaties in Europa. In Nederland trapt het merk het 160-jarig jubileum af met een winactie. Hierbij maak je kans op een onvergetelijke ervaring. Stel je voor: zwevend door de lucht, met een prachtig uitzicht genieten van een frisse cocktail. Het is de ultieme manier om te proosten op het leven met je dierbare(n). Je maakt kans door je aan te melden op de landingspagina van Martini. Wie weet zit je er straks net zo bij als Yeliz.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Yeliz Çiçek (@yeliz_cicek)

La dolce vita

Opgericht in 1863 door Alessandro Martini en Luigi Rossi, heeft Martini een onuitwisbare indruk achtergelaten op de Italiaanse aperitivocultuur. Het iconische merk draait niet alleen om een smaakvol drankje, maar om la dolce vita en het Italiaanse samenzijn. Zo belichaamt Martini inmiddels 160 jaar lang het toppunt van Italiaanse elegantie en verfijning.

“Dit jaar is het jaar van Martini; wereldwijd vieren we 160 years of Italian taste. We willen iedereen herinneren aan de iconische Italiaanse erfenis van Martini en hen enthousiast maken voor wat de toekomst nog brengt”, vertelt Victoria Morris, Vice President bij Martini. Het merk weet dus inmiddels al 160 jaar een sociale gelegenheid naar een hoger niveau te tillen. En wellicht doen ze dat deze zomer samen met jou.

De actie loopt van 1 juni tot 31 juli 2023, en de winnaars worden uiterlijk 15 augustus bekendgemaakt.

Geen 18, geen alcohol. Geniet, maar drink met mate.