Tiffany & Co. lanceert eerste verlovingscollectie in tien jaar

Het New Yorkse juweliershuis ontwikkelt de nieuwe Tiffany True-collectie.

tiffany-and-co-verlovingscollectie
Paul Bellaart voor Vogue Nederland

Na de opening van een heus Tiffany & Co.-café en het verschijnen van verkoopautomaten in Londen heeft het New Yorkse juwelenhuis wederom iets nieuws in petto. Tiffany & Co. lanceert voor het eerst sinds tien jaar een verlovingscollectie genaamd Tiffany True. Window shoppen à la Audrey Hepburn in de filmklassieker Breakfast at Tiffany's uit 1961 wordt nu nog verleidelijker. In de lente lanceert het juwelenhuis de eerste verlovingscollectie in tien jaar in Nederland.

Ultieme draagbaarheid

De collectie wordt gelanceerd na de aanstelling van Tiffany & Co.'s nieuwe CEO Alessandro Bogliolo een jaar geleden. Hij werkte eerder voor merken als Bvlgari, Sephora en Diesel. De collectie is ontworpen door Reed Krakoff die vorig jaar de nieuwe artistieke directeur van het juwelenhuis werd. 'Dit is de eerste verlovingscollectie in tien jaar, ik denk dat de wereld er wel klaar voor is', vertelt Krakoff. De ontwerper focust op het belang van zowel luxe als draagbaarheid binnen de ontwerpen: 'Deze collectie deelt de overtuiging dat luxe niet gelijk is aan formaliteit, en dat deze juwelen ontworpen zouden moeten worden om elke dag te kunnen dragen. Tiffany True is een moderne en ingetogen benadering van een belangrijk sieraad met een discreet T-motief en een diamant voor ultieme draagbaarheid.' Tiffany & Co. is zowat het bekendste juwelenhuis ter wereld dat aanzien wordt als de holy grail voor het uitzoeken van een verlovingsring.

Fancy update

Het Tiffany True-ontwerp is een update van de Lucida-cut, de laatste nieuwe verlovingsring van het merk, die in 1999 werd gelanceerd. De kenmerkende Tiffany-setting met zes tanden wordt beschouwd als 'de meest iconische verlovingsring ter wereld'. Een nieuw ontwerp is dus een mijlpaal voor het New Yorkse juwelenhuis. De geometrische lijnen en ultrafijne details, zoals de setting die naadloos overloopt in de diamant en het subtiele T-motief, maken de Tiffany True-collectie jouw droom, zelfs als je niet in het huwelijksbootje stapt.

Het T-motief
Tiffany & Co.
image
Tiffany & Co.

T-motief

De ring heeft een simpele stijl en toont een klein T-motief rondom de setting. De ringen kunnen naar eigen voorkeur worden gepersonaliseerd, van platinum met diamant tot geelgoud met gele diamanten. Buiten de ringen bevat de collectie ook minder opvallende ringen en armbanden waar ook het T-element subtiel naar voren komt. Hoewel er nooit eerder een speciale collectie aan verlovingsringen is gemaakt, creëert het juwelenhuis al langere tijd verlovingsringen. Hun best verkopende product is dan ook nog steeds de klassieke verlovingsring met een zes-sprong setting, die werd geïntroduceerd in 1886.

image
Tiffany & Co.
image
Tiffany & Co.


Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Wedding