Het is Gucci, Gucci, Gucci voor Dua Lipa (Lipa, Lipa). De popster hostte haar Service95-boekenclub in het Chelsea Hotel in New York, waar ze op het podium werd vergezeld door haar vriend en vaste samenwerkingspartner Mark Ronson. Samen spraken ze over Ronsons nieuwe memoires Night People: How To Be a DJ in ’90s New York City. Maar wij willen het ook even over iets anders hebben: Dua Lipa’s look.
Dua Lipa pleit voor de terugkeer van logomania
Dua Lipa droeg een volledige Gucci-look uit de lente/zomer 2026-collectie, ontworpen door Demna. De outfit bestond uit een pussybow-blouse en een knielange A-lijnrok met een interlocking double G-gesp. Daarbij droeg ze een Jackie-tas en puntige kniehoge laarzen in ton sur ton crèmetinten, volledig versierd met het herkenbare Gucci-monogram.
Elke week onze beste artikelen in je inbox? Schrijf je hier in voor de Vogue-nieuwsbrief
De enige afwijkingen van het Gucci-thema waren een zwarte suède jas met fluffy rand van Nour Hammour en haar op maat gemaakte, chunky gouden verlovingsring van Tiffany & Co., ontworpen door haar verloofde Callum Turner.
Head-to-toe looks
Head-to-toe looks van één merk zijn al langer populair onder celebs. Dat is logisch, zeker als je ambassadeur van een modehuis bent of midden in een intensieve perstour zit met meerdere outfitwissels. Denk aan Lily Collins en haar recente voorkeur voor Fendi, Kristen Stewart als vaste Chanel-girl en Anya Taylor-Joy als liefhebber van top tot teen Dior. Dankzij de vele wissels van creative directors, zoals de intrede van Demna bij Gucci en Jonathan Anderson bij Dior, voelen zulke looks ook weer als nieuw aan. Bij Lipa zorgen de opvallende logo’s bovendien voor een speels contrast met het verder vrij klassieke, keurige silhouet.
We weten: Dua Lipa zit niet stil. Ze rondde net haar Radical Optimism-tour af, goed voor 92 shows sinds mei vorig jaar. Tel daar een bruiloft om te plannen bij op, een editorial platform om te runnen en een boekenclub om te hosten. Een easy, one-and-done Gucci-look betekent één zorg minder.

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd door Vogue US.