In deze editie van de Vogue Boekenclub bespreken we Het gore lef van Sarah Arnolds. Eerder deze maand organiseerden we al ons eerste event bij Athenaeum Boekhandel in Amsterdam. Tijdens dit uitverkochte, sfeervolle evenement bespraken we met een deel van ons panel én aanwezige lezers ook al Het gore lef en hieronder lees je de recensies van alle panelleden van de Vogue Boekenclub.
Recensies van ‘Het gore lef’
Eerder dit jaar zijn we gestart met de Vogue Boekenclub, met als doel onze liefde voor lezen te delen. Ook is het fijn een plek te hebben waar je eerlijke recensies kunt lezen van ons panel, bestaande uit ‘professionele lezers’ zoals journalisten, schrijvers en acteurs. Daarnaast willen we graag schrijvers en hun boeken in de spotlight zetten. Dat laatste deden we onlangs letterlijk tijdens ons eerste Vogue Boekenclub-event, waar we Het gore lef van Sarah Arnolds in intieme setting bespraken. Panelleden Jade Olieberg en Tahrim Ramdjan gingen daar in gesprek met Arnolds. Dat smaakte naar meer events, dus houd onze kanalen in de gaten voor updates.
Via deze link meld je je aan bij ons nieuwe Instagram Channel Before it’s in Vogue
Het gore lef is alweer het vierde boek dat we lezen met de Vogue Boekenclub en waar we recensies over schrijven. Het is anders dan de voorgaande boeken die we kozen, omdat het debuut van Sarah Arnolds een verhalenbundel is. Dat leest toch anders dan de romans of het non-fictie boek dat we hiervoor lazen. De afgelopen edities lazen we namelijk Oroppa van Safae el Khannoussi, Vrijuit van Iris de Graaf en Gelukkig maar van Anouk Kemper. Hieronder lees je wat ons panel als Het gore lef-recensies opschreef.

Het gore lef van Sarah Arnolds, € 22,50 (paperback)
Het Vogue Boekenclub-panel
Ginny Ranu, ondernemer en columnist
“Sarah Arnolds kan echt heel goed schrijven. De manier waarop ze haar zinnen formuleert lezen zo goed weg dat ik na twee pagina’s al onder de indruk was van haar kundigheid. De verhalen in Het gore lef vond ik heel grappig en gaven me van tijd tot tijd een onbehaaglijk gevoel, maar niet op een vervelende manier. Elk verhaal had iets absurds en de manier waarop ze verteld worden is niet bevredigend in de conventionele zin. Geen duidelijke ‘arc’, geen voorspelbaar einde. Arnolds trekt gewoon de stekker uit een verhaal en daar moet je het maar mee doen.